Hallituksen kuulumisia, 22.11.2018

Jäsenmuutosten jälkeen päästiin keskustelemaan seuran taloustilanteesta. Ja hyvältä se vaikuttaa. Talousarvioon on jouduttu tekemään joitakin lisäyksiä, mutta ne on hyväksytty hallituksessa. Yllätyksiä matkan varrella aina tulee, molempiin suuntiin, lisää sekä tuloja että menoja.

Keskustelu seuran mahdollisesta nimenmuutoksesta jatkuu. Ensi viikolla tulee kysely, missä luodataan mielikuvia ja toivomuksia seuran tilasta. Jäsenkysely tulee sähköpostina niille, jotka ovat osoitteensa seuralle antaneet, kotisivuille linkkinä ja myös facebookina satavakakskerta-sivuille. Vastata voivat muutkin kuin seuran jäsenet, saadaan ehkä tietoa siitä, mikseivät ole seuraan liittyneet.

Saarten, siltojen ja kylien nimeämisasiasta on keskusteltu kaupungin nimistötoimikunnan edustajan kanssa. Asia on melko kinkkinen, mutta selvyyttä haetaan.

Vuosikokoukset lähestyvät. Ensimmäisenä on Turkuseuran kokous jo ensi viikolla ja sielläkin käydään kuuntelemassa menneitä ja tulevia linjauksia. Omamme on vasta helmikuussa, 13.2., mutta valmistelut on jo aloitettu. Toimikunnat työstävät omiaan ja niistä kootaan kokonaisuus.

Osayleiskaavasta pidettiin kaksi yleisötilaisuutta ja hallitus keskusteli niiden annista. Kaavoituksen lisäksi kiinnostusta herättivät vesi- ja jätevesiasiat, lietekuljetuksineen. Tekniikkamurheita oli, mutta alustukset ja keskustelut saatiin pidettyä. Esitelmät ja muistio Harjattulan tilaisuudesta tulevat kotisivuille, kunhan materiaali ensin saadaan, lupasivat sen ensi viikolla. Niistä kukin voi poimia itseään kiinnostavat kohdat ja antaa myös palautetta, kotisivuille tulee palautelomake ja kaupunki on luvannut vastata kaikkiin kysymyksiin suoraan asianomaiselle kysyjälle itselleen.

Ilmoitusasiana todettiin 2x-lehden joulunumeron valmistuneen ja tulevan postitukseen suunnitellun mukaisesti niin, että lehti putoaa postiluukusta marraskuun loppuun mennessä.

Kokouksen lopuksi keskusteltiin vielä siitä, miten saarille muuttaviin uusiin asukkaisiin saataisiin yhteys. Heidät voitaisiin toivottaa tervetulleeksi jonkinlaisen tervetuliais- ja infopaketin kanssa.