Itsenäisyyspäivän kirkko ja sankarivainajien muistaminen, 6.12.2018

Itsenäisyyspäivää vietettiin jälleen perinteisin menoin. Ennen illan parituntista kättelyä, pukuloistoa ja juhlahulinaa käytiin Kakskerran kirkossa kuulemassa aiheeseen liittyvää sananjulistusta ja kirkkomaalla muistamassa sankarivainajiamme. Tilaisuuteen osallistui 69 kuulijaa. Kirkonmenojen jälkeen partiolaiset järjestäytyivät kynttiläkulkueeseen ja johdattivat väen sankarihaudoille. Kullakin 17 haudalla Kakskerran Kaksoispisteen partiolaiset kunnioittivat sodassa kaatuneita saarelaisia asettamalla kynttilät hautakummuille. Yhdistysten edustajina Kakskertaseura ja Martinseurakunta laskivat omat kukkalaitteensa sankarimuistomerkille. Tilaisuus päätettiin virrellä, minkä jälkeen kävi kutsu kirkkokahveille Hennalan seurakuntakotiin.

Partiolaiset järjestäytymässä juhlakulkueeseen

Hennalassa nautittiin seurakunnan tarjoamat ja Kakskertaseuran tarjoilemat kahvit. Ohjelmana oli lisäksi partiolaisten järjestämä pöytäkohtainen kuvakilpailu ja seuran puheenjohtajan esittämä, entisen Kakskerran kirjaston kirjastonhoitajan kirjoittama runo bussimatkasta Kakskertaan ja takaisin. Juhlava ja mieleenpainuva tilaisuus päättyi Maamme-lauluun itsenäisen Suomemme kunniaksi.