Hallituksen kuulumisia, 17.4.2019

Jäsenasioissa tapahtuu pieniä muutoksia aina, kun jäsenmaksulaput saapuvat. Osa on unohtanut kertoa, ettei enää ole tukikohtaa saarilla eikä siksi jatka jäsenyyttään, vuoden aikana on tapahtunut siirtymisiä tuonpuoleiseen ja myös sukupolven vaihdoksia esiintyy. Inhimillistä, mutta näistä selvitään.

Seuran talous on edelleen hyvässä mallissa ja talousarvio toteutuu suunnitellusti. Jäsenmaksutuloissa on kuitenkin turhaa viivettä, maksut pitäisi hoitaa ajoissa.

Hirvensaloseura on perustamassa Wäinö Aaltosen koulun läheisyyteen puupuistoa ja tähän arboretumiin Kakskertaseurakin istuttaa oman nimikkopuunsa, tervalepän. Muille kaupunginosaseuroille on varattu sama mahdollisuus. Istutukset suoritetaan 2.5. klo 18.

Kevään 2x-lehti on valmistelussa, tämän kuun aikana odotellaan tekstejä ja ilmoituksia, luvassa ovat.

Brinkhallin uimarannan turvajärjestelyistä käytiin keskustelua. Uimarannalle tulijat pysäköivät autojaan siten, että mahdollisen onnettomuuden sattuessa pelastusyksiköillä ei ole aina mahdollisuutta päästä apuun. Uuden pelastustien rakentaminen, pysäköintijärjestelyt ja myös koko uimaranta-alueen uudelleen suunnittelu pyritään saamaan vireille tekemällä asiasta aloite kaupungille.

Itämeren saastuminen on päässyt jo melko pitkälle. Meren tilaa koskeva esitelmä järjestetään Kakskertatalolle 20.5.. Katso tarkemmin kotisivujen tapahtumapalstalta.

Esille nousi taas kerran peuravaara saarilla. Eläimistä varoittava kyltti tienvarsille kiinnittäisi huomiota asiaan, joten siihen pyritään vaikuttamaan. Jäsenhankinnasta keskusteltiin ja hautumaan jäi myös ensi vuoden kalenterin tekeminen.