Aluefoorumi, 29.4.2019

Hirvensalo-Kakskerta aluefoorumi kokoontui Syvälahden koululla 19 henkilön voimin. Paikalla oli meidän ”yhdistysihmisten” lisäksi muutama oikein asukaskin.

Aluksi käytiin läpi ajatuksia ja ehdotuksia, joita oli esitetty kaupunginjohtajan vieraillessa Hirvensalossa.

Viestintämahdollisuuksien käytöstä keskusteltiin. Nyt, kun sellaiset yhteiset alustat kuin Saarten Triennaali ja Saaret Verkossa ovat lakanneet, kaivataan tilalle uusi yksinkertainen väylä, missä saarten yhdistykset voisivat kertoa tulevista tapahtumistaan ja linkittää niistä tietoa omille sivustoilleen, molempiin suuntiin. Asiaa valmistelemaan kootaan pienempi työryhmä.

Kirjaston käyttöä, luokkatilojen varaamista sekä alueen valvonnan järjestelyä varten järjestetään palaveri 16.5.. Siitä tulee vielä erillinen kutsu.

Osallistujat ottivat keskusteluun myös muita kysymyksiä. Avantouinnin järjestämistä varten tarvittaisiin paikka, jossa on sauna käytettävänä. Monia kohteita mainittiin, mukana myös Hennala, ja selvitystyö jatkuu. Pyörällä asiointi keskustassa helpottuisi, jos saarille saataisiin muutama fölläripysäkki, kaupunkipyörät yleiseen käyttöön. Myös föli-lautan aikatauluihin haluttiin muutoksia, myöhäisempiä paluuaikoja, jotta saarten ravitsemuspaikoissa voisi viipyä pitempään ja päästä takaisin keskustaan. Nyt, kun Karinakoti ja saattohoito lopetettiin, vapautuu tiloja, joihin voisi sijoittua saarten terveyskeskus – tätäkin pitäisi ajaa.

Peurat tulivat tietenkin esille. Kaikilla oli ikäviä kokemuksia näistä elukoista. Toimme esille myös toteutusta odottavat peuravaara-taulut ja viesti luvattiin viedä kaupungin liikennetoimistoon. Peuraongelmasta haluttiin myös järjestää oma yhteispalaveri.