Arboretum, 2.5.2019

Kakskertaseuran nimikkopuu, tervaleppä, Myllypuron rannalta uuteen kotiin Hirvensalon arboretumiin

Hirvensalo-seura järjesti yhteistyössä Turkuseuran kaupunginosajaoston kanssa 2.5.2019 viiden uuden puun istutustilaisuuden Hirvensalon Arboretumin alueelle. Istutusalue sijaitsee lähellä Wäinö Aaltosen koulua, kevyenliikenteen reitin varrella.

Tämä Suomi 100 - Arboretum hanke käynnistyi Suomen täyttäessä 100 vuotta 2017, jolloin arboretumiin istutettiin ensimmäinen puu – tammi. Tammen istuttivat Turun kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Elina Rantanen ja arboretum hankkeen ideoija, Markku Hyvönen. Alueelle on nyt saatu lisäksi metsävaahtera, puistolehmus, rusokirsikka, hapankirsikka, valeakaasia ja tervaleppä, jonka Kakskertaseuran edustajat neljän hengen voimin urakoivat sille osoitetulle paikalle.

Tilaisuuden avasi Hirvensalo-seuran puheenjohtaja Niko Aaltonen ja ohjeet jakoi Jani Eteläkoski

Lisää puuistutuksia mahtuu tähän puupuistoon ja niitä toivotaankin. Myös yksityishenkilöt ja yritykset voivat osallistua hankkeeseen. Tarvittavat yhteystiedot Kakskertaseurasta.

Kaivuutyössä Osmo Purhonen Myllypuron rannalla

ja kaivuuta jatkoi Arboretumissa Osmon lisäksi Raimo Västinsalo

Tervaleppä on istutettu, taustalla istutusryhmä Jarkko Koskinen, Raimo Västinsalo ja Osmo Purhonen

Vielä taimen suojaus verkolla ja homma on valmis