Kesäinen piknik-retki Rakuunavuorelle, 9.6.2019

Perinteinen alkukesän piknik-retki tehtiin 9.6 Artukan kylässä olevalle Rakuunavuorelle.

Kokoontuminen oli sovittu Vanha Samppaantien alkuun, johon alkoikin osallistujia saapua, lopulta meitä oli yhdeksän kappaletta. Vuori valloitettiin takakautta kiertäen, tietä ja polkuja pitkin, huipulle pääsimme vaikeuksitta ja pääsimme ihailemaan maisemia. Hienossa säässä näkyvyys oli hyvä Airistolle, Vepsään, Rymättylään, Naantaliin, Raision tehtaille, Pernon telakalle ja Turun korkeimmat rakennuksetkin näkyivät osittain. Alarinteen puusto on vuosien kuluessa kasvanut peittäen lähiympäristöä, Artukan kylän rakennukset kuitenkin olivat näkyvissä.

Finnlines Airistolla matkalla Turkuun, oikealla osa Artukkaa

Kalliolla nautimme piknik-eväitämme ja tarinoitiin sekä muisteltiin menneitä aikoja. Keskusteltiin mahdollisista seuraavista retkikohteista, mitkä kiinnostaisivat jäseniä.

Osallistujia, 2 kertaa

Olisi sinne kallioille enemmänkin mahtunut, kun jäsenkyselyssä näitä retkiä on toivottu, mutta meillä kuitenkin oli mukava piknik-tapaaminen hyvässä seurassa.

Alas vuorelta

Rami