Hallituksen kuulumisia, 22.8.2019

Kesä meni ja hallitus aloitti syyskauden kokouksensa tänään. Vakiintuneet rutiinit menivät vakiintuneella tavalla. Muitakin asioita oli listalla.

Uusia jäseniä seuraan liittyi 10 kappaletta – tervetuloa mukaan toimintaan!

Menneestä Kakskertapäivästä käytiin lyhyt palautekeskustelu, järjestelytoimikunnan vastaava palaveri on vielä pitämättä. Huolta kannettiin mm. yleisiin järjestelyihin liittyvien talkoiden jäämisestä vain muutaman henkilön varaan ja kustannusten karkaamisesta, tuotot eivät kattaneet kuluja. Opiksi otettavaa tuli ensi kesän päivien järjestämiselle.

Varsinais-Suomen liitto on pyytänyt varsinaissuomalaisia, alueellisesti ja maakunnallisesti toimivia järjestöjä ja yhdistyksiä mukaan maakunnalliseen järjestöyhteistyöhön ja nimeämään ehdokkaansa maakunnan yhteistyöryhmän MYR:n järjestöjaostoon kaudelle 2019-2021. Ehdokas pyritään löytämään hallituksen ulkopuolelta ja erinomainen ehdokas löytyikin. V-S:n liitto nimeää saaduista ehdokkaista 20-henkisen jaoston ja toivomme olevamme siinä joukossa mukana.

Ensi vuodeksikin on tarkoitus tehdä Kakskertaseuran kalenteri. Saarten elämään liittyviä vanhoja valokuvia on seuran käytössä ja niistä koetetaan löytää sopiva kullekin kuukaudelle. Seuraavan vuoden 2021 kalenteria varten on meneillään valokuvakilpailu, johon toivotaan runsasta osanottoa, lokakuun loppuun asti on aikaa räpsiä kuvia ja lähettää niitä osoitteeseen kakskertaseura@gmail.com.

Kakskertatalon talous on ongelmissa. Kaupunki on siirtänyt lämmityskulut vuokralaisen maksettavaksi. Tähän uuteen menoerään päätettiin hakea kaupungilta erillistä kohdeavustusta, uudelleen, aikaisempi hakemus ei tuonut tulosta. Lähtökohtana on, että kaupungin oman strategian mukaista on tarjota toimintaedellytykset sen piirissä toimiville kansalaisjärjestöille.

Lopuksi todettiin menneet ja ennen seuraavaa hallituksen kokousta pidettävät tapahtumat. Yksi uusikin tuli mukaan. Pyydetään kaupungin nimistöasioihin perehtynyt tutkija kertomaan meille kylien, siltojen ja muiden paikkojen nimien taustoista.