Hallituksen kuulumisia, 9.9.2019

Vuoden Kakskertalaiseksi valittu Markku Kalliomäki kutsui hallituksen pitämään kokousta kotiinsa Hiidenkiukaantielle, tarjous otettiin kiitollisuudella vastaan. Samassa tilaisuudessa hänelle luovutettiin asiaan liittyvä kunniakirja, hieman myöhässä, mutta kuitenkin.

Raimo Västinsalo, kunniakirja ja Markku Kalliomäki – taustalla virtuaalisena myös Markun vaimo Marjo, neli-ilmeisenä.

Jäsenmäärän lisäämiseksi käytiin keskustelu, minkä päätteeksi sovittiin, että seuran tiedotustoimikunta laatii seuraa markkinoivan tiedotteen, joka jaetaan saarten kaikkiin talouksiin. Jakelussa pyydetään apua partiolaisilta. Tiedotteessa tuodaan ilmi, mitä on tehty ja miten seura on toiminut, minkälaisia tapahtumia on tulossa ja mitä etuuksia jäsenyys tuo tullessaan.

Seuran taloudellinen tila todettiin hyväksi. Lisäpotkua saadaan valmistumassa olevasta ensi vuoden kalenterista, jonka markkinoinnista keskusteltiin.

Satavan sillan varustusta ihmeteltiin. Puolet lipputankoista on ilman nuppia, tuulen viemää? Ulkotulitelineitä hävisi Muinaistulien yönä kaksi viidestä, pitkäkyntisen viemää? Nämä puutteet saatetaan kuntoon.

Menneitä ja tulevia tapahtumia todettiin. Mukana myös Kakskertapäivä, jonka järjestelytoimikunta pitää vielä loppupalaverinsa lokakuun puolivälissä.

Kauriit ja peurat ovat muodostuneet melkoiseksi riesaksi saarilla. Tihutöiden lisäksi ne aiheuttavat myös turvallisuusriskin liikenteelle. Tästä varoittava liikennemerkki on tulossa Kaistarniementien risteykseen.

Kaupunki järjestää aluetyön foorumin erikseen Hirvensalolle ja Satava-Kakskerralle, mutta molemmat esitetään pidettäväksi Syvälahden koululla Hirvensalossa. Hallituksen mielestä meidän asioitamme on käsiteltävä täällä omilla saarillamme ja korvaavaksi vaihtoehdoksi esitetään Kakskertataloa.