Hallituksen kuulumisia, 15.10.2019

Lokakuun kokous tuli pidettyä ja päätöksiä tehtyä. Aluksi normaalit rutiinit, uusia jäseniä tuli kolme, joista yksi kannatusjäsen. Eronneita kaksi, mikä on normaalia, kun jäsenmaksua koskevat maksumuistutukset saapuvat. Silloin pois muuttaneet havahtuvat ja pyytävät eroa. Netolle jäätiin silti.

2x-lehden joulunumero on valmisteilla. Artikkelit ja niiden kirjoittajat on sovittu, osa jutuista on jo valmiina. Nyt pitäisi vielä tehostaa ilmoitushankintaa. Jos tunnet jonkun, joka haluaisi mainoksen lehteemme, ilmoittele siitä sihteerille.

Kakskertaseura julkaisee myös ensi vuonna oman kalenterinsa. Kuvat on valittu saarten elämänmuotoa kertovista vanhoista valokuvista. Kuvat on saatu saarten asukkailta, Jallu Lindström on ne repronnut ja museokeskus tehnyt niistä käyttöömme sopivat digikuvat. Kalenterin voi ostaa (12 €, postitse lähetettynä 15 €) omista tapahtumatilaisuuksistamme, seuraavana sadonkorjuupäivä 20.10. Kakskertatalolla, tai esim. Kyläkaupalta. Yli puolet on jo myyty.

Vuosikokous tulee vasta helmikuussa, mutta sen valmistelu on jo aloitettu. Henkilövalinnoissa päätetään puheenjohtajat, 4 erovuoroista hallituksen jäsentä ja toiminnantarkastajat. Muut toimihenkilöt (sihteeri, rahastonhoitaja, tiedottaja, jne.) kutsutaan tehtäviin sitten aikanaan hallituksen toimesta. Toimintasuunnitelma on myös valmistelussa, se luo linjat ensi vuoden toiminnalle. Odotettavissa on taas monipuolinen tapahtumakirjo.

Tapahtumakalenterista todettiin menneet ja edessä olevat. Ilmoitusasioina käsiteltiin kaupungin avustusinfotilaisuutta, Turku Energian aurinkoenergiaratkaisuja ja mm. Brinkhallin uimarannan pelastustiejärjestelyjä. Näistä kaikista kuullaan vielä jatkossakin.