Satavan kyläkauppa lopetti, 5.11.2019

Katoavaa perinnettä -sarjaan liittyi jälleen yksi. Edellinen suuri menetys oli kyläkoulu ja nyt meni kyläkauppa. Se oli näillä näkymin auki viimeistä päivää sunnuntaina 3.11.. Täytyy vain toivoa ja odottaa kummaltakin uutta tulemista!

Tällaiselta se näytti, viimeisenä päivänä, hyllyt tyhjinä.

Kauppias Mauno Heiskala on pitänyt putiikkia auki liki kymmenen vuotta varhain aamusta iltamyöhään ja palvelu on ollut erinomaista. Yrittäjyydellä on kuitenkin rajansa. Pienillä volyymeilla pelaaminen ei riitä suurten markettien varjossa. Kesäkausi mökkiläisineen vielä menee, osittain myös joulumyynti, mutta muuten on hiljaista. Pitkän sinnittelyn jälkeen lopputulos oli odotettavissa. Sunnuntaina juotiin läksijäisiksi kakkukahvit.

Kakskertaseuran trio, edustajat kolmelta suurimmalta saarelta, lauloi Manulle kiitoslaulun ja luovutti hänelle muistoksi ja kiitokseksi seuran standaarin.