Itsenäisyyspäivän kirkko ja sankarivainajien muistaminen, 6.12.2019

Lämpimässä, sateisessa säässä n. 50 saarelaista kokoontui kuulemaan Itsenäisyyspäivän sanajumalanpalvelusta ja kunnioittamaan isänmaan puolesta kaatuneiden muistoa sankarihaudoille. Lasse Mustonen toimitti tämän tapahtuman, tällä erää viimeisen kerran Kakskerran kirkossa ennen siirtymistään Nousiaisten seurakunnan palvelukseen.

Partiolaiset olivat perinteen mukaan mukana toimituksessa, johdattivat väen kynttiläkulkueena sankarihaudoille ja laskivat sotaveteraanien lahjoittamat kynttilät kullekin 17 sankarihaudalle.

Ryhmittyminen haudoille ja kynttilöiden lasku

Tämän jälkeen Martinseurakunta ja Kakskertaseura laskivat kukkalaitteensa sankarimuistomerkille. Kuvassa seuran puheenjohtaja Raimo Västinsalo laskemassa kukkavihkoa

Juhlaseremonian jälkeen siirryttiin kirkkokahville Hennalan seurakuntakotiin. Kakskertaseuran voimakaksikko, Pia & Piia, olivat kattaneet kahvipöydän, kaksi linjaa, mikä sopii hyvin kakskertalaisuuteen, ja hoitivat tarjoilun.

Juhlasalin valkokankaalla pyöri nonstoppina kuvakavalkaadi lokakuussa päättyneestä kuvakilpailusta, missä etsitään kuvia seuran kalenteriin vuodelle 2021.

Tilaisuuden lopuksi partiolaiset järjestivät vielä pöytäkunnittain tietokilpailun Kakskerran kirkon vaiheista, kerrottiin tapahtuma ja sille piti löytää oikea vuosiluku annetuista vaihtoehdoista. Yhdeksän tapausta ja aikajana neljä vuosisataa, kaksi pöytäkuntaa vastasi kaikki oikein, ilman googletusta.

Kilpailu alkamassa, sääntöjen luku