Joululounas Hirvilammella ja Kauneimmat joululaulut Kakskerran kirkossa, 15.12.2019

3. adventtisunnuntai päätti Kakskertaseuran järjestämien tai järjestelyissä mukana olleiden tapahtumien sarjan.

Aluksi käytiin Hirvilammella nauttimassa perinteisen saaristolaisjoulupöydän antimista. Hyvää oli tarjolla ja paljon. Alkupaloiksi oli monipuolinen kalapöytä, kinkun lisukkeina perinteiset laatikot ja jälkiruokana kahvi kahden kakkuvaihtoehdon kera.  Meitä syöjiäkin oli liki 50.

Kakskerran kirkko täyttyi vähitellen kauneimpia joululauluja laulamaan tulleista. Salin penkit olivat täynnä, yläkerran parvella, portailla ja irtotuoleilla istuivat loput. Tilaisuuden pappistehtävät hoiti Ilona Hägglund, parvella musisoinnista vastasivat Mikko Salakari, Timo Ustjugov ja Martinkirkon kuoro. Tusinan verran lauluja laulettiin ja lyhyet saatesanat ja tervehdykset joulun viettoon osoitettiin kirkkoon saapuneille.

Kirkosta siirryttiin huoltokatokselle nauttimaan Kakskertaseuran tarjoamat glögit ja piparit. Tarjoilun hoitivat ’piiat’,  iso P ja toisella tupla i.

Kakskertaseura toivottaa kaikille oikein Rauhallista Joulunaikaa!!!