Kakskerran VPK:lla avoimet ovet, 15.2.2020

Kakskerran VPK vietti 15.2. avointen ovien päivää tutustuttamalla saarelaiset uuteen paloasemaan, pelastuskalustoon, varusteisiin ja palokuntalaisten työhön. Siinä ohessa värvättiin toimintaan mukaan uusia jäseniä. Paloaseman kahviossa oli tarjolla ruokaa, kahvia ja leivonnaisia, pientä tukikorvausta vastaan. Asema on varustettu hyvällä keittiölaitteistolla, millä varaudutaan myös uuteen tehtäväalueeseen, hälytysmuonitukseen koko maakunnan alueella. Muonitusta tarvitaan pelastushenkilöstölle pitkäksi venyvillä hälytyskeikoilla ja siitä vastaa VPK:n naisosasto.

Väkeä paikalla kävi todella runsaasti, välillä ihan ruuhkaksi asti. Katsottavaa riitti ja tarkoitukseen liittyvää rekvisiittaa oli sekä saatavana että myynnissä. Lapsille tarkoitettuja leluja löytyi ja moni napataata kuljeskeli hallissa palomiehen kypärä päässään.

Yläkerran parvelta otettu kuva autohallista ja vierailijoista

Palokunnan vanhat tilat toimivat ahtaissa parakeissa Harjattulassa. Uusi erinomaisesti varusteltu paloasema on Kakskerrantien ja Erikvallantien risteyksessä, oivallisessa paikassa mahdollisia hälytyksiä ajatellen.

Uusi Satava-Kakskerran paloasema

Kakskertaseura toivottaa palokunnalle onnea ja menestystä uusissa toimitiloissaan!