Talviset missiotreffit Hennalassa, 1.3.2020

Taas koettiin se, että vuodet eivät ole samanlaisia. Lumitakuuta ei annettu ja hyvä niin, ei sitä lunta ollutkaan. Treffien alkaessa taivaalta tuli märkää räntää. Kaikki rastit kuitenkin avattiin ja vähitellen väkeäkin alkoi tulla. Aluksi oli vähän hiljaisempaa, mutta ilman kirkastuessa osallistujia tuli ihan kiitettävästi. Sään mukaan oli osattu pukeutua ja hyvin pärjäiltiin. Monella rastilla oli lisäksi tarjolla lämmintä purtavaa.

Tapahtuman pääjärjestäjä Martinseurakunnan pappi Liisa Kuusela ja Kakskerran Erän Juha Mäki soppatykin edessä. Riistakeitto lämmitti mukavasti.

Lämmitellä saattoi myös grillauspaikalla, missä Seppo Muurinen ylläpiti tulta ja tarjosi grillimakkaraa

Kolmas lämmittelypaikka oli partiolaisten talvileirin yhteydessä, missä paisteltiin tikkupullaa

ja päälle juotiin Kakskertaseuran Piia Kramsun tarjoamaa kahvia

Olihan siellä toki muutakin toimintaa kuin syömistä. Paloauto oli paikalla houkuttamassa lapsia ja sisätiloissa vietettiin Annin muskarihetkiä. Yhdessä hiljennyttiin lyhyeen hartaushetkeen.

Paloauton sisuskalut (vanha kuva, Hennalassa kuitenkin)

Halikoirien lisäksi perheen pienimpiä ajelutettiin koiravaljakoilla

Varma suosikki on aina linnunpönttöjen teko. Nuoret nikkaroijat jonottivat vuoroaan ja kaikille riitti rakennustarvikkeita oman pöntön rakentamiseksi. Ja ihan oikeaan aikaan niitä tehtiinkin. Leuto talvi on saanut linnut jo aloittelemaan pesäpuuhiaan.

Linnunpönttöjen rakentelua: