Hallituksen kuulumisia, 26.3.2020

Tämänhetkisissä poikkeuksellisissa olosuhteissa myös hallituksen kokous jouduttiin pitämään tavanomaisesta poiketen etänä. Varsinaista etäkokousta ei saatu vielä aikaiseksi, mutta sen yksinkertaisempaa muotoa, sähköpostikokousta, päästiin käyttämään. Kun taidot ja tekniikka saadaan toimimaan, voidaan seuraava kokous jo pitää ehkä etäkokouksena. Pandemia kuitenkin jatkuu vielä niin kauan, että näihin meille uusiin toimintamuotoihin pitää mennä.

Poikkeavan kokouksen vuoksi käsiteltävien aiheiden määrä pidettiin hyvin pienenä. Kakskertatalolle myönnettiin taas lainaa. Talon ylläpito tulee nyt kalliiksi, kun kaupunki ei lupauksistaan huolimatta ole myöntänyt siihen tukea. Nyt, kun kokouksien pitäminen on pannassa, emme saa myöskään tuloa tilan vuokraamisesta ulkopuolisille. Kaupunki voisi osoittaa hyvää tahtoa poistamalla tai alentamalla perimäänsä vuokraa tämän perusteella. Suostuukohan se siihen - tokkopa? Toimitilakysymys otetaan pohdittavaksi tulevissa kokouksissa.

Seuran näkyvyyttä Kakskertapäivillä ja muissa tapahtumissa päätettiin tehostaa tilaamalla seuran nimeä ja logoa kantava banderolli. Vähään aikaan sille ei taida kylläkään olla käyttöä, mutta eiköhän normaali elämänmeno jossain vaiheessa palaa. Nyt kaikki tapahtumat, sekä muiden että itse järjestämämme, ovat peruuntuneita tai siirrettyjä hamaan tulevaisuuteen. Tällä on vaikutusta myös 2x-lehden tekemiseen. Haastatteluja ei voi tehdä ja arkistot ovat kiinni. Mutta yritetään silti saada aikaan jotain, ettei lehteä tarvitse peruttaa.