Neulomakerho kotisohvilla, 7.4.2020

Huomasin viime viikolla, että Turkuseura kerää tietoja, miten näin korona-aikana on yhteisöllisyys hoitunut. Oli heti kirjoitettava meidän neulomakerhosta ja kerrottava meidän viimekertaisesta kuvasaaliista seuran sivuille sekä tämän kerran mukavista muistoista. Laitoin myös kotisivun osoitteen, jotta saaja voi seurata, mitä vielä keksimmekään ennen kuin voimme tavata. Näitä tarinoita pitäisi olla esillä Turun kaupungin ja Turkuseuran sosiaalisen median kanavissa sekä toukokuun lopulla ilmestyvässä Suomen Turku -lehdessä. Jännityksellä odotan onko meidän neulomakerho siellä esillä.

Tällä kertaa oli tosiaan toiveena, että kerholaiset kirjoittavat muutamalla rivillä mukavan muiston neulomakerhosta. Tässä muutamia tarinoita luettavaksi, nyt kun olemme vielä omilla kotisohvilla:

Neulomakerho oli alku saarelaistumiselle. Olen bussin tuoma, enkä kunnon kaupunkilaisena          tuntenut kuin omat naapurini. Yhtäkkiä Kakskerta alkoi näyttäytyä ihan eri tavalla, liityin              muihinkin yhdistyksiin ja sain paljon uusia ystäviä.

Tulen neulomakerhoon aina vähän myöhässä. Pysähdyn talon ulkopuolelle hetkeksi ennen oven    avaamista... Iloinen puheensorina kuuluu ulos asti pimeään Kakskerran iltaan! Hauskaa nähdä       mitä, kaikilla on puikoillaan. Ja jos neulominen ei ole oma juttu, niin voi myös askarrella tai         touhuta jotain muuta. Siellä ei olla otsa rypyssä! Usein kaikki illan aikana tehdyt silmukat             pitää kuitenkin purkaa kotiin palattuani...

Ihanimmat muistot liittyvät neulomisiin laitureilla. Myrsky tai ei niin pikkuinen terhi-veneeni        kiidättää minut yli aaltojen (miksi ihmeessä aina laiturineulontapäivinä myrskyää?) Brinkhallin     laiturille kesän ekaan neulomakerhoon tai Kulhoon värjäämään kasviväreillä. Hirmu kivaa on        ollut, kun pari kertaa "mantereen" neulojat ovat uskaltautuneet meille Latosaaren laiturille             neulomaan. Viime kesänä jutut niin hulvattomia, että musta kissakin punasteli niitä                         kuunnellessaan. Olisikohan johtunut meri-ilmasta?  Aika kuluu neulomakerhossa aina liian            nopeasti!

Koonnut Piia