Hallituksen kuulumisia, 12.5.2020

Hallitus jatkoi kokoontumistaan etäkokouksena, mutta ehkäpä jo kesäkuussa päästään normaaliin tapaan ja nähdään toisemme livenä. Vaikka korona pitää toiminnan vähäisenä, joitakin asioita pitää silti ajaa eteenpäin. Pahin pois jäänti tältä kesältä on eittämättä Kakskertapäivien peruuntuminen ja siirtyminen ensi kesään. Myös muut kesän tapahtumat on peruttu tai siirretty myöhäisempään aikaan. Vain myllyjuhla kesän viimeisenä päivänä on vielä listoilla.

2x-lehden kesänumero on valmistunut ja lähtenyt jo postitukseen. Kolahtanee postilaatikkoihin vielä tällä viikolla.

Asukasbudjetin nimellä kulkeva määräraha on tullut haettavaksi ja seura tekee hakemuksen Kakskertatalon hyväksi, tavoitteena säilyttää talo saarten yhdistysten ja yhteisöjen kokoontumispaikkana. Kaupungin hylättyä toistaiseksi kaikki taloa koskevat avustushakemukset, sen ylläpito on käymässä liian raskaaksi. Mikäli asukasbudjetista saadaan rahoitus hakemaamme hankkeeseen, kevenee rakennuksen ylläpito merkittävästi. Hallitus kävi läpi suunnitelmaa ja keskusteli myös yleisemmin talon vuokrauksesta ja huollosta.

Koronapandemian vuoksi useat tahot ovat pyytäneet selvitystä siitä, miten seuran toimintaa on järjestetty. Kaikkiin on vastattu, mutta nähtäväksi jää, mikä on tällaisten kyselyjen merkitys. Välillä tuntuu siltä, että kyselijät tekevät kysymyksiään vain siksi, että niillä itsellään olisi jotain tekemistä. Tänään tuli taas yksi, nyt Kotiseutuliitolta.