Hallituksen kuulumisia, 24.9.2020

Hallitus kokoontui hyvissä merkeissä. Vietettiin kahden jäsenen, Piian ja Sepon, synttärijuhlia, tasavuosia kummallekin. Sepolle ojennettiin seuran standaari, josta oli hallituksen päätös jo keväältä ennen merkkipäivää. Piialla sellainen standaari jo onkin. Ja kumpikin tarjosi kakut!

Kakskertatalon asiat olivat taas esillä. Talo on saanut upean maalipeitteen, sama väri kuin alkuperäinenkin ja näyttävyyttä tuli todella paljon. Talolle haettavaa asukasbudjettirahoitusta käsiteltiin myös. Edessä on loppukiri, viimeinen viikko äänestää omaa hankettamme. Myös muut vireillä olevat rahoitushankkeet olivat esillä. Päätettiin hakea sekä kaupungin että Kotiseutuliiton määrärahoja.

Seuran tämän syksyn julkaisut käsiteltiin. Ensi vuoden kalenteri on valmis ja myynnissä, jäljellä enää parikymmentä kappaletta. Ostaa voi osoitteesta hanna.mujunen@outlook.com. 2X-lehden joulunumeron valmistelu aloitettiin. Toimituskunta kokoontuu ensi viikolla pohtimaan sisältöä. Valmista pitäisi olla niin, että lehti kolahtaa postiluukuista heti joulukuun alussa.

Kaupunki pyytää tihenevään tahtiin erilaisia selvityksiä toiminnasta, mm. koronan vaikutuksista, tai kutsuu johonkin tapahtumaan mukaan. Viikko sitten pyydettiin ideoimaan turkulaisten hyvinvointia edistävä palvelu (www.turku.fi/hyvinvointiehdotus). Eilen oli aluefoorumia korvaava etäyhteyspalaveri avustuksista ja tänään tuli kutsu tulla innostumaan, saamaan ideoita ja ideoida siitä, miten vallataan kaupunkitilaa (https://www.lyyti.in/Tule_innostumaan_4997). Tiedoksi tuli myös Turkuseuran tiedote kaavojen ja liikennesuunnitelmien ym. käsittelystä kaupunginosajaostossa. Tarkoituksena on jakaa kaikki ympäristötoimialalta tulleet suunnitelmat tutustumista ja mahdollista kommentointia varten.