Vuosikokous 2021, 25.2.2021

Vuosikokous järjestettiin koronan vuoksi poikkeusoloissa ja poikkeuksellisella tavalla 25.2.2021. Kokoontumispaikkana oli tuttu Kakskertatalo ja sen suomat kolme erillistä tilaa, joissa nykysäädösten perusteella voitiin turvallisesti kokoontua. Eihän meitä paljon ollut, mutta vilkasta keskustelua syntyi silti puheenjohtajana toimineen Markku Monnosen vetämänä.

Sääntömääräiset vuosikokousasiat saatiin sopuisasti hyväksyttyä ja samalla Kakskertaseuran osalta myös Kakskertatalon vastaavat asiat, nehän menevät vielä talon vuokrasopimuskumppanimme partiolippukunta Kakskerran Kaksoispisteen vuosikokouskäsittelyyn. Toiminnantarkastajat eivät nähneet toiminnassa puutteita ja vastuuvapaus tilivelvollisille myönnettiin. Henkilövalinnoissa pitäydyttiin vanhaan, kaikki entiset jatkavat tehtävissään, puheenjohtajana Raimo Västinsalo ja varamiehenä Seppo Muurinen, hallituksen muu kokoonpano löytyy näiltä kotisivuilta. Taloutta pyritään hoitamaan nykyisillä jäsenmaksutuotoilla, niihin ei tehty muutoksia.

Suurin murhe on edelleen Kakskertatalon asema ja talous. Se pysyy pystyssä vain meidän vuokralaisten tuella kaupungin siirrettyä talon lämmityksen vuokralaisten kustannettavaksi ja poistettua myös vuokra-avustuksensa. Toimintastrategiaa pitää muuttaa ja siitä käytiin alustavaa keskustelua. Neuvotteluyhteys kaupunkiin on olemassa ja vaihtoehtoja asian ratkaisemiseksi selvitetään.