Neulomakerho kotisohvilla, 16.3.2021

Neulomakerhon naiset tempaisivat jälleen kotisohvilla. Monenlaista puuhaa on meneillään. Yksi on nauttinut hiihtämisestä, muutama kutoo, joku parsii sukkia ja yksi järjestelee tilkkutyökankaita uuteen isompaan koriin.

Kyselin hieman, onko jotain uutta opittu kotisohvilla tai onko jotain mitä haluaisi oppia, kunhan tavataan jälleen porukalla. Muutamia uusia tekniikoita on opeteltu tai opettelemassa. Yksi harjoittelee seuraavaksi broken seeds mallia eli rikottua helmineuletta, toinen on oppinut tekemään täydellistä kirjoneuletta tutustuttuaan lankadominanssiin. Kävin itsekin kurkistamassa mitä on broken seeds ja se olikin tuttua, joskus on tullut tehtyä kotitöppösiä tuolla tekniikalla ja lankadominanssi oli ihan uusi juttu, mutta pitänee harjoitella, jospa saisi kauniimmat kirjoneuleet aikaiseksi. Suosittelen molempia tekniikoita kaikille.

Mutta mitä olemme tehneet? Yksi on taistellut jämälankaprojektin kanssa ja melkoista sekasotkua on kuulemma ollut, mutta lupasi porskuttaa eteenpäin ja lopputulos nähtäneen lähiviikkoina.

Toisen elämäntehtävä on myydä uusia lankoja, mutta on selvästi koukkuuntunut parsimiseen ja vaikka kuinka on vastustanut, niin on joutunut purkamaan itse aloittamaansa kesänuttua, kun normaalisti neulomakerhossa saisi apua purkamiseen. Vieras ei tunne lainkaan tuskaa, kun purkaa toisen työtä. Näin kaveria autetaan ongelmissa.

Tosiaan yksi on harjoitellut lankadominanssin ja on tehnyt upeat kirjoneulesukat, kuviot erottuvat selvästi. Yksi on nauttinut hiihtämisestä ja autossa matkatessa on ollut aikaa kutoa sukkia. Eräs kerholainen on kutonut poikansa työkaverille miesten pitkiä polvisukkia niin pysyy lämpimänä töissä ja kaipailee kovasti meidän neulomakerhotapaamisia Kakskertatalolla. Ja hänellä on suunnitelmissa seuraavaksi harjoitella broken seeds mallia.

Viimeinen tervehdys kotisohvalta tulee kankaiden keskeltä, jotka tulivat järjestykseen uuteen koriin ja sain vähän jatkettua tuubihuivia, joka huomenna tipahtaa naapurisaarelaisen postilaatikkoon yllätyksenä.

Ihanaa kevään odotusta kaikille ja käsitöiden riemua, myös sinulle, joka kävit lukemassa tämän täältä seuran kotisivuilta. Ehkäpä innostut sinäkin mukaan toimintaan, kunhan palaamme takaisin Kakskertatalolle.
-Piia-