Kaupunginosaseurojen syystapaaminen Brinkhallissa, 24.11.2021

Tapaaminen järjestettiin tällä kertaa Suomen Kulttuuriperinnön Säätiön ylläpitämässä Brinkhallin kartanossa, kutsujana ja isäntäseurana Kakskertaseura. Seuran edustajana kaupunginosajaostossa on Ritva Nummiora, joka järjesti ja organisoi tapahtuman. Seuramme puheenjohtaja Raimo Västinsalo toivotti vieraat tervetulleiksi, paikalla meidät isäntäväki mukaan lukien 22 osallistujaa, minkä jälkeen siirryttiin yläkerran saliin. Siellä säätiön edustaja Miia Tammisto-Lehtinen kertoi Brinkhallin historiaa ja kolmesta merkittävästä taidelahjoituksesta, joilla talon huoneet on sisustettu. Kartanokierros tehtiin kahdessa ryhmässä ja kierroksen aikana käytiin tarkemmin läpi huonekohtaisesti niiden käyttötarkoitus, kalusteet ja taideaarteet.

Kuvia Brinkhallista; yläkerran sali ja kylpyhuone

Tämän jälkeen siirryttiin pöytiin nauttimaan Jaana Majatien tarjoilemaa joulupuuroa. Ruokailun jälkeen oli vuorossa Kakskertaseuran toiminnan esittely. Puheenjohtaja hoiti esittelyn kertoen seuran synnystä, tapahtumista ja muusta tekemisestä, sihteeri täydensi kertomusta joiltakin osin. Kyselyjen ja vastausten jälkeen ohjelmassa seurasi yllätysnumero, Jaana Majatie lauloi Kakskertalaulun.

Laulu herkisti ja pisti ajattelemaan

Kaikkiaan seuran panos onnistuneessa illassa oli häkellyttävä ja sai ansaittua kiitosta! Yhteisöllisyys, vaikutusmahdollisuuksien hyödyntäminen ja erittäin aktiivinen toiminta on sellaista, josta muilla olisi opiksi otettavaa. Tämän toi esiin myös Turkuseuran kaupunginosajaoston puheenjohtaja Heikki Lehtonen käydessään läpi jaoston menneen vuoden toimintaa. Monella sektorilla tapahtuu paljon, mutta tekeminen tuppaa kasaantumaan kovin harvojen käsiin, lisää uusia aktiivisia toimijoita kaivataan kaikissa seuroissa.

Illan päätteeksi juotiin kahvit joulutortun kera ja käytiin hetki vapaata keskustelua ennen kotiin lähtöä.