Kakskertaseuran pikkujoulu, 27.11.2021

Kakskertaseura ryhtyi syksyllä suunnittelemaan jotain ohjelmaa seuran jäsenille, kun koko korona-aika on ollut lähinnä kaikkien tapahtumien peruuttamista. Niinpä päätettiin järjestää pikkujoulut seuraintalolla saarelaisille! Hommana oli järjestää ohjelmallinen ilta. Pian tehtiinkin varaus illan orkesterista, joka oli Walker Group. Sovittiin, että bändi soittaa kolme settiä tanssimusiikkia ruokailun jälkeen. Ruoasta pyydettiin tarjoukset paikallisilta toimijoilta ja lopulta päädyttiin Harjattulan keittiön menuehdotukseen. Bändin toiseen taukoon haluttiin joku esitys ja siihen saatiin Studio Reynier Gómezin tanssiryhmä. Niinpä illan ohjelma ja ruoka olivat valmiina, Seuraintalokin muistettiin varata.

Juhlaviikolla sain eri ihmisiltä lainaksi kaikenlaisia tarvikkeita viikonlopun juhlia varten, joten auto täyttyi pikkuhiljaa. Perjantaina vielä kaupasta kuohujuomat ja kahvitarvikkeet ja sitten kohti seuraintaloa. Siellä olikin jo väkeä paikalla. Kahdeksan hengen ryhmä kokoontui talolle laittamaan kaikki paikoilleen juhlia varten. Tuolit, pöydät, valonauhat, lyhdyt, pöytäkoristeet ja astiat saivat kaikki oman paikkansa pöydissä. Parin tunnin touhuamisen jälkeen paikka näytti juhlavalta.

Sali koristeltuna

Lauantaina ajoissa olimme talolla ja viimeistelyjä tehtiin laittamalla lämpöhauteet ruokapöytään, kahvinkeittimet valmiiksi ja bändi pääsi roudaamaan kamat sisään ja testaamaan laitteet. Vähän ennen kuutta kaikki oli valmista ja väkeä alkoi tulla paikalle. Kaikki saivat lasillisen kuohuvaa sisääntulossa ja pian Kakskertaseuran puheenjohtaja Raimo Västinsalo toivotti kaikki tervetulleiksi juhliin ja sihteeri Jarkko Koskinen ohjeisti illasta.

Puheenjohtajan tervetulotoivotus

Ruokapöydästä löytyi rosollia, salaattia, uunijuureksia, paahdettuja perunoita, haudutettua possua ja saaristolaisleipää. Lisäksi muutamalle henkilölle oli varattu lämmintä kasvisvaihtoehtoa, possun tilalle. Ruoka oli todella maistuvaa.

Pöytä on katettu

Ruokailu käynnissä

Ennen kahvien juontia Raimo Västinsalolla oli puheenvuoro ja itse sain olla mukana, kun pääsimme vähän yllättämään seuran standaarilla Sakari Itähaarlan.

Hän on vuosien ajan ollut aktiivisesti mukana saarilla pidetyissä tapahtumissa, mm. Kakskertapäivien järjestelyissä. Niinpä seura oli päättänyt muistaa häntä juhlavassa tilaisuudessa Sakarin myös täytettyä 70 vuotta tänä vuonna. Lisäksi Seppo Muurinen sai pikkujoululahjan laitettavaksi seuraintalolle, lämpömittarin. Seppo tuumaili paikaksi patterin yläpuolelle, olisi ainakin mittarin mukaan lämmintä.

Jonotusta  kahville

Kahvit ja kinuskikuppikakut katosivat pöydästä nannavatsaan ja herkuttelun päälle päästiin nauttimaan Walker Groupin menosta. Heti alkoi pyörinä tanssilattialla ja jatkui koko illan. Lattiatilaa tanssimiseen oli kerrankin reilusti.

Tanssin pyörteessä

Bändin toisella tauolla tilaa riitti myös dancehall reggae ryhmän neidoille. Yhdeksän neitoa täyttivät lattian ja hurmasivat katsojat. Lopuksi vielä saimme pikaisen oppitunnin ryhmän vetäjän Gómezin johdolla.

Tanssiryhmä

ja riehakasta menoa

Bändi jatkoi soittoa kello 23 asti ja sen jälkeen talo rupesi pikkuhiljaa hiljenemään. Puolenyön aikaan ovet sulkeutuivat ja lähdimme kotiin onnellisina, ilta oli ollut riemukas ja täynnä iloa!

Sunnuntaina kokoonnuimme yhdeksitoista takaisin talolle siivoamaan. Meitä taisi olla yksitoista paikalla ja vauhdikas meno jatkui talolla edelleen. Suitsaitsukkelaan parissa tunnissa talossa oli jälleen perusjärjestys: imuroitu, koristeet ja valonauhat poistettu, kaikki astiat pesty ja kuivattu, wc:t pesty ja vielä kaikille jakoon kotiin viemisiksi edellisen illan ruokia. Pariin autoon pakattiin Harjattulan keittiön astiat ja lämpöhauteet, jotka on vielä palautettava.

Tuhannet kiitokset kaikille, että olitte tekemässä juhlasta juhlan! Kuvat ja video by Jukka Lämsä kertonevat osan tunnelmasta. Ihanaa tulevaa joulunaikaa kaikille teille!

-Piia-

Kuvia juhlista:      https://jukkalamsa.kuvat.fi/i/dEJMjKkYGenhTv6fSq53zAgtHF9PWw8p

Video juhlista:       https://youtu.be/SvuONFeoAFE