Itsenäisyyspäivän kirkko ja sankarivainajien muistaminen, 6.12.2021

Pakkasta ja koronaa uhmaten runsaat 30 saarelaista osallistui itsenäisyytemme kunniaksi järjestettyyn jumalanpalvelukseen ja sankarivainajiemme muistamiseen Kakskerran kirkolla. Tilaisuutta johti seurakunnan puolelta Seppo Riihimäki. Vakiintuneen perinteen mukaan partiolaisten kynttilät sytytettiin kullekin sankarihaudalle ja sankarimuistomerkille laskettiin Martinseurakunnan ja Kakskertaseuran kukkalaitteet.

Kakskertaseuran vuoro, Raimo Västinsalo ja Tuire Lindqvist

Kukkalaitteet muistomerkillä ja kynttilät lyhdyissä, osallistujat jo matkalla Hennalaan

Hautausmaalla värjöttelyn jälkeen siirryttiin kirkkokahveille Hennalan seurakuntakodin lämpöön. Siellä juhlavasti katettu pöytä odotti tulijoita ja Kakskertaseuran toimintatyöryhmän neitokaiset Pia, Lotta ja Piia hoitivat tarjoilun.

Kahvin lomassa Outi Kauppi kilpailutti pöytäkunnittain partiolaisten järjestämän tietokilpailun, voittajille suklaamakeisia.

Kahvi ja kisa meneillään