Hallituksen kuulumisia, 20.1.2022

Vuosikokous lähestyy ja hallitus kokoontui hyväksymään tilinpäätöstä ja päättämään esityksistä vuosikokoukselle. Tilinpäätös oli nyt erilainen kuin aiempina vuosina siksi, että Kakskertataloa ei enää käsitellä omana tiliyksikkönään, vaan sen tulos siirrettiin taloa ylläpitävien taustayhteisöjen, Kakskertaseuran ja Kakskerran Kaksoispisteen, tilinpäätökseen. Molempien yhdistysten tulee yhteistyösopimuksemme mukaisesti asia käsitellä ja päättää. Aivan heittämällä se ei mennyt, asiaa ja menettelytapoja pitää jatkossa vielä täsmentää. Mennyt vuosi toimi tässä suhteessa pilottina, tulevissa siitä pitäisi muodostua vakiintunut tapa.

Valmisteluun tulee myös seuran saama hankerahoitus Kakskertatalon ympäristön kehittämiseen. Tavoitteena on viihtyisä ja virikkeikäs alue sekä nuorten partiolaisten että varttuneemman väen ja myös muiden talon palveluja käyttävien tarpeisiin. Nyt kootaan suunnitteluryhmää, keväällä pitäisi tietää, mitä tehdään ja kesällä olla valmista.

Jäsenistössä tapahtui muutoksia. Seuraan liittyi 14 uutta jäsentä plus yksi, joka ei tiennyt olevansa meillä jo sivujäsenenä, vaihtoi nyt pääjäseneksi – lapset aikuistuvat. Samalla tuli myös poistumia. Kaksi vuotta jäsenmaksunsa maksamatta jättäneitä erotettiin kuusi ja kolmen osalla kyseessä oli ns. luonnollinen poistuma. Heidän joukossaan seuramme pitkäaikainen aktiivi, hallituksessakin kaksitoista vuotta, joista kahdeksan varapuheenjohtajana, ja vuonna 2005 kunniajäseneksi nostettu Esko Iisalo. Hänen vankka toimintansa Kakskerranjärven suojelemiseksi kantaa hyvää hedelmää. Kakskertaseura ilmaisee osanottonsa merkittävän ja kunnioitetun jäsenensä poismenon johdosta!