Missiotreffit Hennalassa 13.3.2022

Loistavat olosuhteet tämänkeväisille missiotreffeille – oli aurinkoa, mukavan lämmintä, paljon toimintaa ja paikalla erityisesti lapsiperheitä. Tarkkaa lukua ei pidetty, mutta kulutuksen perusteella paikalla kävi vähintään parisen sataa kävijää.

Tapahtuman järjestelyissä olivat mukana Kakskertaseura, Kakskerran Erä, Kakskerran Vpk:n naiset, Martinseurakunta, Kakskerran Kaksoispiste, Auran Nuuskut ja Kennel-liitto.

Kakskerran sopimuspalokunta tuli paikalle kahdella autolla. Kaluston esittelyn lisäksi tarjolla oli kilpailuja lapsille ja arpajaiset. Tilaisuuden tullen houkuteltiin tukijoukkoihin mukaan myös uusia jäseniä.

Riistakeitto oli taas erinomaista ja lämmitti mukavasti. Soppatykki oli viritelty käyttöön jo edellisenä päivänä puolilta päivin ja valmista soppaa tarjoiltiin pitkälti toista sataa annosta.

Kakskerran Erä rakennutti taas linnunpönttöjä ja rakentajia riitti. Jokainen sai itse tekemänsä pöntön mukaan kotiin viemiseksi. Ja kohta niille onkin jo tarvetta, lintujen pesintä on jo alkamassa.

Koiravaljakoilla ajelu oli perheen pienimmille tosi mieluisaa ja jännittävää touhua, samoin  kuin kaverikoirien taputtelu ja rapsuttaminen

Välillä käytiin nuotiolla paistamassa makkaraa

tai partiolaisten teltalla tikkupullaa

Alkuruokien ja muun napostelun päätteeksi juotiin Kakskertaseuran tarjoamaa kahvia, glögiä ja mehua