Hallituksen kuulumisia, 7.4.2022

Kevät kiireineen etenee ja hallitus yrittää pysyä siinä mukana. Toimikuntien kokoonpanoja rukattiin, mutta yksi jäi vielä avoimeksi. Historiatoimikunnalla ei ole vetäjää, joten sen kokoonpano jäi vielä sopimatta.

Kevään 2x-lehti on työn alla. Artikkeleita on tulossa ja ilmoitushankinta käynnissä. Aikaa on vielä tämän kuun loppuun ja lehti tulee jakoon toukokuun alkupuolella. Toinen painotuote, seuran kalenteri, on myös valmisteilla. Siitä tulee oma tiedotteensa piakkoin. Valokuvauskilpailu on tarkoitus järjestää ja aiheeksi sovittiin ’Ihmisen kädenjälki’, mitä ympärillämme näkyy, tarkennusta tulee tiedotteessa.

Kakskertapäivää päästään näillä näkymin viettämään parin koronakatkoksen jälkeen. Valmistelua vetää Kakskerran sopimuspalokunta ja ensi viikolla työstetään ohjelmaa. Meillä on tehtävänä käräjät, aiheen ja puhujan valinta, sekä Vuoden Kakskertalaisen nimeäminen. Näistä käytiin alustavat keskustelut, nimiä oli jo esillä, mutta niihin palataan seuraavassa kokouksessa.

Asukasbudjettiehdotukset ovat taas ajankohtaisia. Äänestysaikaa on tämä huhtikuu. Hallitus päätti aktivoida jäseniä äänestämään omalle alueellemme suunniteltuja hankkeita. Kun katsoo tilannetta, niin ehdotuksia Hirvensalo-Kakskerta -suuralueelle tuli 37, niistä on hylätty 15 ja jäljelle jääneistä 22 hankkeesta vain yksi on Kakskerta-Satava -alueella. No, sitä tullaan ehdottamaan.

Saarten teiden huonosta kunnosta tehtiin korjausaloite ELY-keskukselle ja saatu vastaus antaa viitteitä siitä, että mitään oleellista ei tulla tekemään. Varmaan hätäpaikkauksia tehdään, mutta peruskorjaus jää odottamaan.

Pormestari Minna Arve on tulossa toukokuussa Kakskertatalolle ja ohjelmaa valmistellaan. Pääaiheena ovat lapset ja nuoret, mutta talon vaikeasta taloustilanteesta on myös tarkoitus häntä valistaa.

Ilmoitusasiana todettiin vielä, että Turkuseura on välittänyt kaikille kaupunginosaseuroille Kakskertaseuran esittämän haasteen osallistua Ukrainan avustamiseen.