Hallituksen kuulumisia, 7.5.2022

Hallitus piti normaalin kuukausikokouksensa Kakskertatalolla. Tavanomaisten alkurutiinien jälkeen todettiin uudet jäsenet, viidellä lisännyttiin, vähennyksenä yksi poismuuttanut. Taloustilanne on hyvä, vaikka jäsenmaksuja on edelleen huomattava määrä maksamatta. Tässä kohtaa olisi ryhtiliikkeen paikka, maksut maksatukseen heti, kun lasku saapuu, kyse ei ole suuresta summasta. Keskustelussa oli esillä mm. lisämaksun periminen, mikäli asiasta joudutaan lähettämään huomautus. Maksumuistutus asianomaisille on lähdössä., mutta ainakin toistaiseksi vielä ilman lisämaksua.

Kakskertapäivä lähestyy ja valmistelut ovat käynnissä. Käräjäpuhujan ja Vuoden Kakskertalaisen nimeämiseen oli jo nimiä, mutta varmistukset pitää vielä kysyä. Päivien ohjelma löytyy mm. kesän 2x-lehdestä, joka on jo painossa ja tulossa jakeluun alkavalla viikolla.

Tapahtumakalenterissa on taas melkoinen määrä tapahtumia. Niihin toivotaan mahdollisimman monen voivan osallistua. Talkoita ei sinne pantu, ne hoidetaan pienemmissä ryhmissä 'kutsumenettelyn' avulla. Ilmoitusasiana voitiin todeta erittäin myönteinen asia, Kakskerrantien kunnostaminen on alkanut. Kaikkea ei vielä saada, mutta hyvässä alussa ollaan. Kakskertaseura teki jokin aika sitten asiasta aloitteen ELY-keskukselle, joka tien ylläpidosta huolehtii.