Vesibussiretki, 14.6.2022

Tiistaina 14.6. teimme saarelaisten kanssa illansuussa vesibussiretken meidän upeiden saartemme ympäri. Lähtö oli Kakskerran kirkon laiturilta ja aluksena oli Kuusisto Linen puurunkoinen vesibussi. Ensimmäisenä täyttyi yläkansi, ilman suosiessa meitä. Ja sitten reilut puolet 50 hengestä täyttivät sisätilan penkkiryhmät.

Lähtö kirkon laiturilta

Varsinaista opastusta ei ollut järjestetty, jotta väki sai rauhassa seurustella tai vain nauttia maisemista. Alkuun Kakskertaseuran puheenjohtaja toivotti kaikki tervetulleiksi ja välillä kippari kertoi muutamia tarinoita. Kioskista sai ostaa juotavaa tai vaikka pullakahvit, joten aivan kuivin suin ei tarvinnut olla.

Kuvia kannelta ja kannen alta

Kiersimme ensin Lammassaaren ja Kulhon välistä Satavan sillan alle. Sieltä suuntasimme kohti Airiston aaltoja, jotka tuntuivat sivuaallokkona. Airistolta ajoimme Kakskerran eteläreunaa seuraten Niittysaaren ja Kakskerran välistä aina Kakskerran itäpäähän asti. Sieltä palasimme kohti kirkon laituria. Matkalla vilkutimme ja tööttäilimme yhdelle tuttavalle saaren itäisessä päässä. Saimme palautuksena komean kuvan meistä merellä.

Villa Vapparnin edustalla

Aiemmin päivällä säätiedote koitti pelotella meitä alkuillan sateella, mutta kuten niin monesti ennenkin, saarilla ei sada, vaikka muualla sataisikin, joten selvisimme kuivina takaisin reissusta.

Kakskertaseuran puolesta kiitos kaikille mukanaolosta ja ihanasta auringonpaisteisesta illasta aalloilla.

Ihanaa kesää ja nähdään Kakskertapäivillä 2.7. kello 11-15 Satavan Venepalvelun tiloissa.

Piia