Hallituksen kuulumisia, 11.8.2022

Hallituksen syyskausi pääsi alkuun lämpimässä kesäsäässä. Kesän päätapahtuma Kakskertapäivä meni hyvin, odotusten mukaisesti, vaikkakin osallistujamäärä olisi voinut olla korkeampikin. Muut samanaikaiset tapahtumat lienevät verottaneet osallistujia. Nyt suunnataan katsetta loppukesään ja syksyyn, seuraavana odottaa elokuun lopulla elojuhla myllymäellä.

Uusia jäseniä kesä-heinäkuun aikana on ilmoittautunut mukaan kymmenen. Poistumia on kolme taloutta saarilta poismuuttojen johdosta ja kaksi menehtynyttä, lähtijöitä yhteensä seitsemän.

Seuran talous on vakaalla pohjalla. Maksamattomia jäsenmaksuja on vielä jonkin verran hoitamatta. Kakskertatalo tuottaa edelleen kuluja, joihin ei ole saatu kaupungin tukea, kuten ennen. Myös talon maalämpöratkaisu odottaa vielä toteutumistaan kaupungin rattaissa. Se tuonee aikanaan helpotusta kiinteistömenojen tilanteeseen.

Kakskertatalon ympäristön kehittämiseen saatiin kaupungin testamenttivaroista määräraha, jonka käytöstä käytiin laaja keskustelu. Kaikki toiveet ja tavoitteet eivät täysin kohdanneet käyttäjien odotuksia ja tarpeita, mutta kompromissiin päästiin ja suunnitelma lähtee kaupungin arvioitavaksi. Vuoden loppuun saakka on aikaa käyttää rahoja, kunhan suunnitelmat on hyväksytty.

Menneet ja tulevat tapahtumat seuraavaan kokoukseen mennessä käytiin tavan mukaisesti läpi. Myllyjuhlan lisäksi odotuslistalla on valokuvauskilpailun päättyminen ja kalenterin valmistaminen. Pohdintaan tulee myös pikkujoulun järjestäminen.