Sähkösopimus, 7.9.2022

Tiedote sähkösopimuksesta

Tällainen sähkösopimus on 1.9.2022 allekirjoitettu 2:ksi seuraavaksi vuodeksi.

Louna TPK -sähkösopimus, 24 kk

• yleissähkön energia 27,10 snt/kWh, perusmaksu 1,50 €/kk
  • yösähkön päiväenergia 28,78 snt/kWh ja yöenergia 26,85 snt/kWh, perusmaksu 2,00 €/kk

TPK (Turun Pientalojen Keskusjärjestö) on luvannut antaa tällä viikolla (vko 36) tarkemmat toimintaohjeet siitä, miten sopimusasiassa edetään. Vielä se ei ole tullut. TPK:n johtokunnan kokous on 12.9. ja siellä sovitaan ja jaetaan sopimuksessa tarvittava koodi, minkä avulla varmistetaan henkilön jäsenyys seurassa.

Palataan tähän, kun meillä on lisätietoa asiassa.

Nykytasoon verrattuna sopimus on todella kallis. Lokakuussa päättyvien 2-vuotisten sopimusten energian hinta on 3,90 snt/kwh, nyt uudessa 27,10 snt/kwh eli liki 7-kertainen. Tämä muodostaa vain osan sähkölaskusta. Siirtomaksujen osalta ei ole tietoa siitä, miten ja milloin ne muuttuvat, vai pysyvätkö peräti ennallaan ainakin näin aluksi?