Hallituksen kuulumisia, 8.9.2022

Kauniin syyspäivän päätteeksi pidettiin hallituksen kokous. Käsiteltävänä oli muutama ajankohtainen asia. Uusia jäseniä hyväksyttiin seuraan neljä. Jäsenmäärän lisääntymiseen vaikuttaa ilmeisesti meneillään oleva vaikea sähkönhintakysymys. Seuran jäsen on oikeutettu saamaan Turku Energian kanssa sovittu kaksivuotinen sähkösopimus, minkä edullisuus jää nähtäväksi tulevan hintakehityksen myötä. Pahalta näyttää. Kokouksessa keskusteltiin myös mahdollisuudesta pyytää energianhintatarjous seuran nimissä joltain muulta sähköntuottajalta.

Kakskertatalon ympäristön kehittämiseen saadulla määrärahalla aloitetaan maansiirtotyöt ja kalustehankinnat. Raha on käytettävissä tämän vuoden loppuun saakka.

2x-lehden joulunumeron valmistelu on aloitettu. Painosmäärä on entinen, jaetaan jäsenetuna kaikkiin jäsentalouksiin ja valmista pitäisi olla 1.12.. Mikäli pöytälaatikossasi on valmiina lehteen sopiva artikkeli tai haluaisit sellaisen kirjoittaa, niin toimituskunta ottaa sen ilolla vastaan!

Seuran kalenteriin tuli valokuvauskilpailussa sen verran vähän valokuvia, että kuvausaikaa päätettiin jatkaa. Ihmisen kädenjälki on kuvausaiheena, kuvat lähetetään osoitteella info@kakskertaseura.fi. Katso tarkemmat ohjeet kotisivuilta tai 2x-lehdestä 1*2022 s. 18.

Menneet ja tulevat tapahtumat käytiin läpi. Ilmoittautuminen 21.9. klo 18-20 Kakskertatalolla pidettävään yrttiluentoon on meneillään, takaraja 19.9.. Keskustelua käytiin myös sadonkorjuupäivän myynnistä ja pikkujoulun järjestämisestä. Niistä tulee tarkempaa tietoa kotisivuilla ja jäsentiedotteella.

Kakskertaseura on hankkinut käyttöönsä Turun maakuntamuseon vuonna 1995 julkaiseman, Kakskerran itsenäistä kuntaa kuvaavan teoksen ’Kakskerta 2; Saaret, ihmiset, vaiheet’ loput painokset. Teos valottaa saarten vaiheita ja elämää monen eri tutkijan toimesta. Sitä on saatavana seuran tapahtumissa edulliseen hintaan, ensimmäinen mahdollisuus yrttiluennon yhteydessä.