Sähkösopimus, lisäohjeita 9.9.2022

TPK:n tiedote 9.9.2022 kaupunginosaseurojen puheenjohtajille

Louna TPK ry on hyväksynyt Turku Energian tarjouksen uudesta 24kk sähkösopimuksesta kaudelle 1.11.2022 – 31.10.2024 seuraavin hinnoin:

Jäsen voi tehdä uuden tarjoushintaisen Louna TPK-sopimuksen vain koodilla, jonka saatte 12.9. kokouksessanne.
Välitäthän tämän koodin viipymättä kaikille yhdistyksesi jäsenille.

Päivitämme hintatiedot sekä tarjouksen hyväksymisen toimintaohjeet myös TPK ry:n sivujen kautta ohjautuvalle Turku Energian TPK- tarjoussivulle https://www.turkuenergia.fi/kampanja/louna-tpk/ 12.9. mennessä.

Sähkötarjouksen lähetysprosessi aloitetaan Turku Energialla alkaen 22.9. eli noin 40 päivää ennen eräpäivää. Prosessi on seuraava:

Yleistä sopimuksesta ja ehdoista:

Määräaikainen myyntisopimus päättyy määräajan umpeuduttua tai purkamisen johdosta sähkönmyyntiehdot SME 2014 mukaisesti, jollei kohdista 10.2.1 – 10.2.5. sekä 10.5. muuta johdu. Mikäli asiakas yksipuolisesti haluaa purkaa sopimuksen kesken sopimuskauden, on siitä sovittava myyjän kanssa. Tässä tapauksessa asiakkaalta veloitetaan määräaikaisen sopimuksen määräajan umpeutumiseen asti kuuluvat perusmaksut ja vuosiennusteen (vuosiennuste arvioidaan asiakkaan toteutuneen kulutuksen mukaisesti) mukaiset energiamaksut sekä mahdollisista asiakkaalla olevista lisäpalvelutuotteista muodostuneet kulut. Käyttöpaikan vaihtuessa määräaikaisen sopimuksen voi irtisanoa veloituksetta (muutto).
Määräaikainen myyntisopimus päättyy määräajan umpeutumisen jälkeen, toisin kuin SME 2014 kohdassa 10.2.1 on määritelty. Irtisanomisen jälkeen turvaamme asiakkaan sähkön toimituksen kulloinkin voimassa olevalla toimitusvelvollisella sähkönmyyntituotteella.
(SME 2014 kohdista 10.2.1 – 10.5. kopio liitteenä)

Sopimushintojen muuttaminen

Jos muutoksen perusteena on lainsäädännön muuttuminen tai viranomaisen päätös, on myyjällä oikeus toteuttaa muutos siitä päivästä lukien, kun muutos tai päätös tuli voimaan.

Tiedoksenne myös, että markkinatilanteesta johtuen Turku Energia myy tällä hetkellä uusille asiakkaille ainoastaan Louna Tunti -sähkösopimuksia, kuten monet muutkin energiayhtiöt.