Hallituksen kuulumisia, 13.10.2022

Sähkömarkkinoiden epävarmuus on vaikuttanut myös seuran jäsenmäärän kehittymiseen, uusien jäsentalouksien liittymisiä vahvistettiin tässä kokouksessa 11 kpl, mikä ainakin mahdollisti niiden pääsemisen Louna TPK -sähkösopimuksen piiriin. Sopimukseen tarvittavan koodin pyysi yli 160 taloutta. Osalla talouksista vanha sopimus vielä jatkuu, osa on muiden sähkönmyyjien asiakkaita ja osa jättäytyi pörssisähkön varaan. Kukaan ei tiedä, miten sähkömarkkinat kehittyvät.

Seuran talous on edelleen hyvällä mallilla, mutta meistä riippumattomia lisäkuluja on kuitenkin tullut. Suurin ongelma on Kakskertatalon käyttökustannusten ennakoimaton kasvaminen, mm. öljyn ja sähkön hinnan nousemisen vuoksi.

Kakskertaseura on teettänyt taas kalenterin seuraavalle vuodelle. Nyt sitä ei jaeta jäsenetuna, kuten tälle vuodelle tehtiin, vaan myydään tarvitseville kohtuulliseen hintaan. Toinen uusi myyntituote on kakskertalaisuudesta kertova kotiseututeos Kakskerta 2, minkä koko jäljellä ollut painos on hankittu seuran käyttöön. Molempia näitä myydään seuran tapahtumissa.

Kakskertatalon maalämpöhanke ja talon ympäristön kehittäminen etenevät, mutta verkkaisesti. Maalämpöhanketta kaupunki on vitkutellut jo yli kaksi vuotta ja nyt meneillään oleva yritysten ja kotitalouksien sähköjärjestelmien uudistaminen hidastaa sitä osaltaan, sillä tekijöistä on tullut pula.

Vuosi lähenee loppuaan, mutta vielä on jäljellä useita tapahtumia, seuraavana ensi sunnuntaina sadonkorjuutapahtuma, mihin toivotaan runsasta osanottoa. Marraskuussa askarrellaan ja joulukuu täyttyy pääosin seurakunnan tapahtumista. Kaikista löytyy tietoa sekä sähköpostina lähetetystä jäsentiedotteesta että kotisivuiltamme www.kakskertaseura.fi.