Jäsentiedote 7-2022

Syksyn tapahtumia koskeva jäsentiedote on lähetetty sähköpostina kaikille niille Kakskertaseuran jäsenille, joiden sähköpostiosoite on seuran tiedossa. Ellet ole saanut sitä, mutta käytät kuitenkin sähköpostia, yhteystietosi puuttuu meiltä. Lähetä se meille osoitteeseen kakskertaseura@kakskertaseura.fi.

Sama tiedote on tässä:

Sadonkorjuupäivä 16.10.

Sadonkorjuupäivää vietetään Kakskertatalolla (Vapparintie 118) sunnuntaina 16.10. klo 12-15. Tällä kertaa teemana on villiyrtti/yrtti. Maisteltavana on yrttipohjaisia ruokia ja leivonnaisia, lisäksi kahvia. Paikalla on kädentaitajia myyntituotteineen ja mahdollisuus ostaa myös seuran omia tuotteita.

Myyntiin tulevat myös seuran kalenteri 2023, kotiseututeos Kakskerta 2 ja pikkujoulun liput. Näistä tarkemmin alla.

Kalenteri 2023

Kakskertaseuran kalenteri 2023 tulee myyntiin sadonkorjuupäivänä Kakskertatalolla – tule hakemaan omasi, hinta on 12 €!

Kalenterin kuvat on poimittu seuran järjestämän valokuvauskilpailun annista.  Kilpailun teemana oli ’Ihmisen kädenjälki’.

Kakskerta 2

Seura on hankkinut käyttöönsä saarten vaiheista kertovan upean teoksen koko loppu painoksen. Kakskertalaisuudesta kertova kirja on kahdenkymmenen eri alojen tutkijoiden koostama yleistajuinen teos entisen itsenäisen Kakskerran kunnan alueesta, ihmisistä ja elämästä tässä monella tapaa erikoislaatuisessa kunnassa.

Teos on kovakantinen, 329 sivua sisältävä kotiseutukirja. Sitä myydään edulliseen 5 € jäsenhintaan, ulkopuolisille pari euroa kalliimmalla hinnalla.

Kirjasarjan toinen teos on Raimo Narjuksen kirjoittama ’Kakskertaa kiertämässä eilen ja tänään’, kuvateos, mikä kertoo lähinnä rakennuskulttuurin ja rakennetun maiseman muutoksista saarilla.

Kalenteria ja kirjaa myydään kaikissa seuran tapahtumissa niin kauan kuin niitä riittää!

Askartelua 16.11.

Lauantaina 16.11. klo 10-13 askarrellaan ja vietetään yhdessäoloa Kakskertatalolla. Tulossa ovat pikkujoulut ja itse joulu, joten askartelun teemaksi on valittu tontut. Tässä on yksi esimerkki, mitä se voisi olla.

Pikkujoulu 3.12.

Kakskertaseuran perinteiset (jo toinen kerta) pikkujoulut yleisön pyynnöstä Satavan Seuraintalolla!

Lauantaina 3.12.2022 vietetään hauskat pikkujoulut Seuraintalolla. Illan ohjelma alkaa kello 18 tervetulomaljalla, jonka jälkeen nautimme illallisen. Illallinen sisältää riistalihaa uunijuuresten ja lisukkeiden kera, vegaaneille oma ruokaversio. Illallisen kanssa voit nauttia omia juomia. Ruoan päälle on tarjolla kahvit ja pieni makea. Jotta ilta ei mene vain herkutteluksi, niin siksipä lattiatilaa on tarjolla niille, joiden jalka alkaa vipattaa. Paikanpäälle tulee esiintymään Hupilupa bändi ja he ovat luvanneet viihdyttää meitä loppuillan. Talo hiljenee ja sulkeutuu kello 24:00. Iltaan saa pukeutua pikkujouluisesti.

Liput tulevat myyntiin 16.10.2022 Kakskertatalolla sadonkorjuutapahtumassa. Hinta 30 €/hlö ja siihen kuuluu alkumalja, illallinen ja tanssit Hupilupa bändin tahdissa. Voit maksaa käteisellä tai saat tilitiedot. Tapahtuman jälkeen lippuja voi varata osoitteesta Piia.Kramsu@jelpekon.fi tai viestillä 040-7791069. Liput tulee maksaa viikon sisällä ilmoittautumisesta ja kaikki ruoka-aine allergiat tulee ilmoittaa. Tapahtumaan mahtuu 70 henkeä!

Joulukuussa on paljon tapahtumia, joista kerrotaan tarkemmin 2x-lehden joulunumerossa:

6.12. kello 12 Itsenäisyyspäivän sanajumalanpalvelus, seppeleiden lasku sankarihaudoille ja päälle Hennalassa kakkukahvit

11.12. kello 14 Joululounas Hirvilammella

11.12. kello 16 kauneimmat joululaulut Kakskerran kirkossa

13.12. kello 18 Brinkhallissa metsäkirkko

18.12. kello 13 lasten kauneimmat joululaulut Kakskerran kirkossa

18.12. kello 17 kauneimmat joululaulut goes pop Kakskerran kirkossa ja Kakskertaseura tarjoaa päälle glögiä ja piparit

24.12. kello 14 ja kello 15 joulukirkko Kakskerran kirkossa

25.12. kello 8 Jouluaamun kirkko Kakskerran kirkossa