Hallituksen kuulumisia, 10.11.2022

Uusia jäseniä liittyi seuraan neljä, yksi poistui muutettuaan pois saarilta. Kesän jälkeen uusia jäseniä on tullut kaikkiaan jo 28 kpl, suurimpana syynä ehkä sähkösopimus.

Kakskertatalon asiat etenevät hitaasti. Sekä maalämpöratkaisu että talon ympäristön kehittämiseen saatu määräraha saatiin kuitenkin sovitettua niin, että hankkeet voivat jatkua vielä ensi vuoden puolelle. Sateinen syksy on uittanut vettä kellariin ja pannuhuoneeseen, joista kaikki kosteudelle arat puuhyllyt on korvattu metallisilla ja muu puutavara poistettu, ilmanvaihtoa on parannettu ja läpivientejä tiivistetty – tämä kaikki kaupungin teettämänä ja kustantamana. Lisämurhetta tuo lämmitysöljyn kallistuminen ja korkean inflaation aiheuttaman indeksikorotuksen nostava vaikutus vuokraan.

Erikvallan kärjessä sijaitsevan Airisniemen maanomistajat ovat tuoneet kaupungin käsittelyyn omistamalleen alueelle tehtävän ranta-asemakaavan. Kaavavalmistelu on vasta aluillaan, mutta virkamieskäsittelyn ja tarkennusten jälkeen asia tulee myöhemmin osallisten kuultavaksi, jolloin myös Kakskertaseuralle annetaan mahdollisuus esittää siihen oma kantansa. Tässä vaiheessa kaavavalmistelu merkittiin vain tiedoksi.

Lounais-Suomen Jätehuoltolautakunta on valmistellut alueen kuntien yhteisen jätehuoltopoliittisen ohjelman luonnoksen ohjelmakaudelle 2023-2028. Ohjelmaluonnoksesta pyydetään asukkaiden mielipiteitä 30.11.2022 mennessä. Luonnos taustamateriaaleineen on nähtävillä lautakunnan verkkosivuilla: Lounais-Suomen jätehuoltopoliittinen ohjelma 2023-2028 (turku.fi). Päätettiin myös katsoa, mitä Kakskertaseura on aikaisemmin lausunut jätehuoltoasiassa ja voidaanko sitä käyttää pohjana seuran mahdollisesti antamassa kannanotossa.

2x-lehti on valmistelussa ja tulee suunnitelman mukaan jakeluun tämän kuun lopulla. Ilmoitushankintaa pitäisi vielä tehostaa ja saada mukaan mielellään uusia ilmoittajia.

Partiolippukunta Kakskerran Kaksoispiste on saavuttanut 50 vuoden iän ja juhlistaa sitä Kakskerran Hirvilammella. Lippukunta on Kakskertaseuran läheisimpiä yhteistyökumppaneita, minkä vuoksi seura osallistuu kutsuttuna tilaisuuteen. Seura onnittelee lippukuntaa tukemalla pienellä rahalahjalla partiolaisten kesäleiritoimintaa.

Tapahtumakalenterista käytiin läpi menneet tapahtumat ja sovittiin tulevista sisäinen työnjako eri asioiden hoitamisessa. Melkoinen joukko tapahtumia olikin taas listalla.