Hallituksen kuulumisia, 2.3.2023

Hallitus piti vuosikokouksen jälkeisen järjestäytymiskokouksensa. Todettiin hallituksen kokoonpanoon tullut vähäinen muutos; Marko Viljasen jäätyä pois kuvioista hänen tilalleen kauden loppuajaksi nousi Sakari Itähaarla. Muut entiset jäsenet jatkavat, samoin puheenjohtajat. Myös seuran ainoa toimihenkilö Jarkko Koskinen jatkaa sekä rahastonhoitajana että sihteerinä ja siinä samassa myös tiedottajan tehtävissä. Toiminnan avuksi perustettiin valiokunnat ja toimikunnat ja määrättiin niille tehtävät ja vetäjät.

Seuran edustus Turkuseurassa, Turun Pientalojen Keskusjärjestössä ja Kakskerranjärven neuvottelukunnassa jatkaa myös liki entisellään, vain sama muutos kuin hallituksessa eli Marko Viljasen tilalle Sakari Itähaarla TPK:n johtokuntaan.

Seuran taloudessa ei alkuvuonna ole tapahtunut mitään yllättävää. Jäsenmaksulaskutus pääsee käyntiin nyt, kun yksikköhinnat on päivitetty jäsenrekisteriin. Samalla jokaiselle saatiin oma viitenumero, jolla maksusuoritus aikanaan tunnistetaan. Kakskertatalon talous on edelleen vaikea ja sen tulevaisuus toiminnan tukikohtana on mietinnässä.

Kevään 2x-lehden valmistelutyö on aloitettu ja tulevasta Kakskertapäivästä ja käräjistä käytiin lyhyt keskustelu. Näihin palataan seuraavissa kokouksissa.

Tapahtumakalenteria päivitettiin ja kesällä Seuraintalon kentällä suunnitelluksi pidettävän kirppiksen toteutus puhutti, kun kaupunki hinnoittelee omalla alueellaan pidettävät tapahtumat kannattamattomiksi. Tähän on kehitteillä toimiva vaihtoehto. Samalla tarkistettiin myös omien tuotteiden myyntihintoja. Mm. kakskertasukkien hinta on vuosia pysynyt samana eikä enää kata edes lankojen hintoja, pieni korjaus on tulossa.

Sähköenergian hinta ja erityisesti Turku Energian määräaikainen sopimus puhuttavat aina. Vireillä on parikin adressia ja tutkimuspyyntöä hintojen kohtuullistamiseksi, mutta ne eivät ole suoranaisesti seuran toimivallassa. Yhteiseen rintamaan kaupunginosaseurojen tekemään tutkintapyyntöön toki osallistuimme.