Missiotreffit Hennalassa, 12.3.2023

Saarten yhdistysten yhteinen tapahtuma Hennalassa veti taas runsaasti yleisöä. Yläpysäköintialue tuli tupaten täyteen, mutta alas pellolle oli aurattu lisää tilaa. Kevyessä pakkassäässä oli jo hieman kevään tuntua, aurinko lämmitti mukavasti, kunhan löysi tuulensuojaisen paikan, mutta kova viima muistutti talven vielä jatkuvan. Välillä tuli tuulen tuomana hieman luntakin.

Pellolle aurattu parkkipaikka

Tapahtuma keskittyy lasten viihtymiseen ja siksi useimmilla rasteilla oli lapsille osoitettua toimintaa.

Partiolaisten rastilla paistettiin nuotiolla tikkupullaa ja vieressä Kakskertaseura tarjosi kahvia ja glögiä pipareiden kera.

Sopimuspalokunnan pöydällä pidettiin arpajaiset ja vieressä lapset ”sammuttivat” tulipaloa lumipalloilla ja kokeilivat tarkkuutta renkaan heitolla.

Hennalan rinteessä lapset laskivat pulkkamäkeä. Nuuskukoirat vetivät lapsia pulkalla alempana rannalla ja ylhäällä talon edessä ajettiin koiravaljakoilla. Linnunpönttöjä kotiin vietäviksi rakennettiin erämiesten ohjauksessa, ja tällä rastilla riittää aina askartelijoita.

Ja kun ulkona ollaan, tulee aina nälkä. Ruokapaikoilla jonotettiin välillä ruuhkaan asti. Seurakunnan ylläpitämällä nuotiolla paistettiin makkaraa ja Erän soppatykillä oli tarjolla tosi herkullista riistakeittoa.