Hallituksen kuulumisia, 4.5.2023

Hallituksen kokouksessa kartoitettiin seuran tämänhetkistä tilannetta. Talous on hyvällä mallilla, mutta huolestuttavaa on jäsenmaksujen hidas kertyminen, maksamatta on vielä lähes sata maksua. Tilanne oli sama viime vuonna samaan aikaan, mutta muistutusten jälkeen maksamattomia jäi enää 14 jäsentaloutta. Näiden muistutusten lähettäminen ja maksutilanteen seuraaminen työllistää täysin tarpeettomasti rahastonhoitajaa.

Lehden kesänumero on valmis ja postitettavana. Postin jakelusta riippuen sen pitäisi tipahtaa postiluukuista lähipäivinä. Ilmoitushankintaan panostettiin ja tulos on hyvä. Suosikaa ilmoittajiamme.

Kakskertapäivän valmistelua käytiin läpi ja varmistettiin käräjäosuus – puhujan ja Vuoden Kakskertalaisen valinta. Kotiseutuyhdistys on tänä vuonna päivien vetovastuussa, mutta monet yhdistykset tuovat oman panoksensa tapahtumaan.

Suuri kysymys on tuleva toimipaikkamme, useiden yhdistysten ja toimijoiden kokous- ja kokoontumispaikka, tukikohta. Kakskertatalon käytöstä joudutaan pian luopumaan sen mennessä remonttiin kosteusongelmien vuoksi. Milloin kaikki on valmista ja millä ehdoilla talo saataisiin taas käyttöön, jää nähtäväksi. Väliaikaisratkaisuna joudutaan käyttämään saarten muita tarkoitukseen soveltuvia tiloja. Pysyvä tilaratkaisu tulee käsiteltäväksi viimeistään seuraavassa vuosikokouksessa.