Kesäneulojaiset, 1.8.2023

Kesän viimeinen neulomakerho alkoi sateen välissä merimatkalla Hirvensalon Papinsaaresta kohti Kulhoa. Santra ja Jarkko olivat kyyditsemässä meitä oikein isolla paatilla, joten vaikka olisi satanut, olisimme päässeet kuivina saareen.

Matkalla Kulhoon

Perillä, vene kiinnitettynä Bråvallan laiturissa

Saaressa menimme ensin vadelmapuskiin herkuttelemaan ja samalla ihastelimme rehevää puutarhaa ja kasvihuoneen harvinaisuutta, viikunaa, joka pukkasi rungostaan hedelmiä. Vielä hetki menee ennen kuin ovat syötävissä, mutta mielenkiintoista, että kasvattaa hedelmiä pohjolassa.

Sillä aikaa, kun vieraat popsivat vadelmia, emäntä kattoi kahvipöydän. Hetken kuluttua Santra huuteli meitä sisälle kahville ja teelle.

Sopiva ajoitus, sillä melkein heti tuli sadekuuro ja olipa mukava olla sisällä talossa herkkujen ja kutomisten äärellä. Ilta meni ihan siivillä, kun puhuimme kirjoista ja vähän matkailustakin, niin että jälleen yksi meistä kutoi väärin keskittyessään enemmän kuuntelemiseen kuin kutomiseen ja saa kotona purkaa. Santra oli tehnyt huivia ja ei ollut tyytyväinen reunaan, joten hänelläkin oli hieman purkamista.

Neulontaa ja neulomuksen purkua

Kello oli 19.59, kun katsoin kelloa ja oli siis aika lopettaa ja lähteä uudelleen merimatkalle mannerta kohti. Kiitos kovasti niin Santralle kuin Jarkolle mukavasta iltahetkestä ja tarjoilujen järjestämisestä.

Seuraavan kerran neulomakerholaiset kohtaavat sisällä, mutta vielä ei ole varmuutta missä, joten seuraa kotisivuja, ilmoittelemme heti, kun päätös kokoontumispaikasta on varmistunut. Kiitos vielä teille kaikille, jotka otitte meidät vastaan luoksenne kesälaitureilla ja kiitos myös teille, jotka osallistuitte tapaamisiin. Tekemisen ilo porukalla jatkuu jälleen muutaman viikon kuluttua.

-Piia-