Hallituksen kuulumisia 5.10.2023

Lokakuu toi tullessaan syksyn ja hallitus kokoontui mm. puimaan ja tarkentamaan syyskauden tapahtumia. Myös uutta oli tiedossa. Neulomakerho on päättänyt jatkaa kokoontumisiaan aina jouluviikolle saakka. Kaikille saarelaisille tarkoitettua sadonkorjuupäivää vietetään Seuraintalolla lokakuun lopulla 29.10.. Sen tarjoilusta sovittiin, paikalle tulee myös musikantti ja kädentaitajia myymään omia tuotteitaan.

Uutena tuotteena päätettiin teettää Kakskertaseuran oma T-paita, johon tulee tunnuksena toimialueemme eli saarten kartta. Paidoista on tilattu mallikappaleet, joita voi käydä sovittamassa ja tilaamassa sadonkorjuupäivän yhteydessä.

Jäsenten pyynnöstä päätettiin järjestää saarelaisten yhteinen pikkujoulu 2.12. Seuraintalolla. Hyvää ruokaa ja tanssimusiikkia on tarjolla. Mukaan mahtuu 80 ensiksi ilmoittautunutta, lippuja on myytävänä myös sadonkorjuupäivän yhteydessä. Kotisivuilta löytyy tarkempaa tietoa.

Samalla kun sovittiin syksystä, hyväksyttiin myös alustava suunnitelma ensi vuoden tapahtumiksi. Jotain uutta on tulossa sinnekin, mutta lopullinen suunnitelma hyväksytään seuran vuosikokouksessa osana toimintasuunnitelmaa.

2X-lehden valmistelu on käynnissä, lehti ilmestyy joulukuun alussa. Jos haluat kertoa jotain omista kokemuksistasi saarilla, toimitus ottaa juttuja mielihyvin vastaan. Viestiä sihteerille!

Seuran taloustilanne on pysynyt vakaana. Säästöä on syntynyt Kakskertatalon kiinteistömenojen jäätyä pois. Taloudellinen loppuselvitys on vielä  tekemättä, tapahtuu tulevalla viikolla. Saarten ainoa yleisessä käytössä oleva sydäniskuri sijaitsee paloasemalla ja sen asentaminen ulkotiloihin tarvitsee turvakaapin, jonka hankintaan seura osoitti pienen avustuksen.

Ilmoitusasioina todettiin, että kaupunki järjestää Hirvensalo-Kakskerta -aluefoorumin 25.10. ja asukasbudjettimäärärahat ovat nyt jaossa, hakuaika on loka-marraskuu ja jaettavaa 3 M€.

Muina asioina päätettiin kääntyä kaupungin puoleen, jotta Satavan sillan lipputankoista puuttuvat kolme nuppia saadaan hankittua ja paikoilleen asennettua. Lisäksi pyydetään lupa asentaa seuran kyltti sillan Satavan puoleisen pään alueelle.