Hallituksen kuulumisia 2.11.2023

Marraskuun kokous alkoi puheenjohtajan tarjoamilla kahveilla, vuosipäivänsä kunniaksi, onnittelut siitä!

Tästä jatkettiin päätösvaltaisina hyväksymällä edellisen kokouksen pöytäkirja, hyväksyttiin muutokset jäsenistöön (viisi uutta jäsentä) ja käsiteltiin Kakskertatalon talousasioita. Niitä on vielä hieman jäljellä, vaikka talosta jouduttiin kosteusvaurioiden vuoksi luopumaan jo puoli vuotta sitten.

Lehden joulunumeroa valmistellaan, kolmen viikon päästä sen pitäisi olla painatuskunnossa. Presidentti Ahtisaaren siunauspäivänä päätettiin liputtaa saartemme silloilla. Ja kun siltakysymyksiin päästiin, todettiin, että siltojen lipputangot kaipaavat huoltoa, mm. yhdeksästä lipputangosta neljä on vailla tangon päässä olevaa nuppia. Näistä lähetettiin korjauspyyntö kaupungille ja sieltä saatiin jo vastauskin, katsotaan, miten pitkään vireillä ollut asia nyt etenee.

Sadonkorjuupäivää vietettiin viime sunnuntaina ja siellä oli kaupattavana myös pikkujoululippuja ja ennakkotilauksena saarten kartalla varustettuja t-paitoja. Joulujuhlaan mahtuu vielä muutama ja paitatilauksia tuli lähes 70 kpl ja lisää tuli heti seuraavana aamuna. Nämä hankkeet etenevät toivotulla tavalla.

Alustavasti keskusteltiin jo tulevasta vuodesta. Toimintasuunnitelmaa ja sen budjetointia tarkennettiin ja kaupungilta haetaan myös toimintatukea tulevaan kauteen. Joulukuun kokouksessa nämä ovat jo esillä vuosikokouksen valmistelua varten. Pari kiintoisaa kotiseuturetkeä oli myös mielessä.

Asukkailta on tullut yhteydenottoja. Veneenlaskuluiskaa kaivataan johonkin ja tämän osalta voitiin todeta, että asia on jo esillä myös kaupungin rattaissa. Toinen aiheellista porua aiheuttanut asia on Vapparintien kunto erityisesti Kakskertatalon edustalla olevalla tieosuudella. Se on todella huonossa kunnossa ja siitä päätettiin tehdä ELY-keskukselle uudelleen toimenpidepyyntö. Sellainen lähti kuvien kera ja samalla siitä annettiin lehdistölle juttuvinkki, jospa sekin vauhdittaisi korjaushanketta. Osayleiskaavassa tämäkin on esillä, mutta se kestää, tilapäinen korjaus tarvitaan välittömästi.