Pikkujoulut Seuraintalolla Satavassa 2.12.2023

Pikkujoulujen valmistelut Seuraintalolla tehtiin talkootyönä perjantai-iltana. Tuolit, pöydät, valot ja kaikki kattaukset pöytiin ja myös ruokahuoneen puolelle tulivat valmiiksi muutamassa tunnissa, kun tuttu tiimi oli tekemässä.

Kaikki valmiina, talkooväki keittiössä ja lämpölaitteen äärellä

Lauantaina osa talkootiimistä saapui paikalle jo hyvissä ajoin, jotta soittajat pääsivät sisään virittämään laitteet kuntoon. Juomanlaskija aloitti kaadot hyvissä ajoin ja juhlijoita rupesikin valumaan pikkuhiljaa paikan päälle.

Kaikki paikalla

Kuuden aikaan oli Harjattulan kartanon toimittamat ruoat pöydässä esillä ja oli Kakskertaseuran puheenjohtajan Raimo Västinsalon aika toivottaa kaikki tervetulleiksi juhliin. Nostimme yhdessä alkumaljat, jonka jälkeen aloitimme pöytäkunnittain ruokailun. Buffet pöydästä löytyi rosollia, viikunasalaattia, uunijuureksia, perunoita, naudan ylikypsää briskettiä ja saaristolaisleipää. Ruoan päälle joimme tietysti vielä kahvit ja nautimme porkkanakakkua. Ruokailun jälkeen oli kiitosten aika kaikille talkoolaisille, jotka olivat toteuttaneet nämä pikkujoulut. Aplodit kaikuivat talossa.

Tervetulotoivotus, Raimo Västinsalo

Ruokailu alkaa

ja sitä riittää

Seuraavana oli vuorossa yhteislaulua, jota veti Rami Aaltonen. Kitaralla säestäen lauloimme pari joululaulua ja niiden jälkeen aina entisten nuorten laulun. Näin jatkettiin, kunnes kaikki laulut oli laulettu A3 arkilta. Viimeiseksi oli jäänyt joulupukkilaulu ja kun se alkoi, töpsähti pukki paikalle. Laulu raikui edelleen ja pukki kiersi pöydissä jakaen namusia kaikille.

Loppuilta jatkui trio Harri Lindströmmin tahdissa, vaikkakin oli duo. Heti innokkaimmat tanssijat olivat pyörähtelemässä tanssilattialla. Duo soitti illan aikana kolme settiä ja lopulta puoliltaöin talo hiljeni.

Sunnuntaina tuli vielä iso joukko talkoolaisia hoitamaan talon siivouksen. Suit sait sukkelaan puolessatoista tunnissa talo oli jälleen siistitty, astiat pesty, ovi lukossa ja talo valmiina ottamaan vastaan seuraavat käyttäjät.

Kiitos kaikille, jotka olitte mukana juhlimassa ja myös tekemässä juhlia. Ihanaa tulevaa joulunaikaa kaikille.

P.S. Mikäli kadotit kalvosinnapit juhlissa, niin tuntomerkkejä vastaan voi kysellä Piialta.

Teksti: Piia Kramsu

Kuvat: Jukka Lämsä