Kauneimmat joululaulut ja jouluseimen siunaus, 10.12.2023

Kauneimpien joululaulujen yhteydessä siunattiin Kakskerran kirkon seimi. Sen olivat rakentaneet Taidekeskus Inton yhteisötaideryhmä, mukana myös Kakskertaseura. Tapahtuman aluksi seurakuntapastori Ilona Hägglund ja Inton työryhmästä Pekka Larkela valottivat hankkeen suunnittelua ja toteutusta sekä esittelivät projektiin osallistuneet henkilöt. Martinseurakunta kiitti osallistujia ja ojensi heille kukkaset.

Toteuttajat olivat taiteilija Sinikka Mäki-Lertola, Liisa Lehtinen, Christine Talling, Marja Kivirauma ja Pekka Larkela sekä Kakskertaseurasta Raimo Västinsalo. Kakskertaseuran osuus oli syöttökaukalon rakentaminen ja olkien hoitaminen paikalle. Kakskerran kirkon suntio Siina Linden oli myös suurena apuna.

Pastori Ilona Hägglund suorittaa siunauksen

Siunauksen päätteeksi laulettiin joululaulut. Kirkko oli lähes täynnä ja ihmiset ihailivat ja kuvasivat.

Raimo Västinsalo

Kuvat: Tuire Lindqvist