Hallituksen kuulumisia, 11.1.2024

Hallitus piti vuoden ensimmäisen kokouksensa Seuraintalolla. Tärkein asia oli luonnollisesti vuosikokoukseen valmistautumisessa. Sääntömääräiset asiat saatiin käsiteltyä sekä Kakskertaseuran että Kakskertatalon osalta. Kakskertataloa koskien tämä oli sikäli merkittävä asia, että se oli laatuaan viimeinen. Talon poistuttua käytöstä sitä koskeva yhteistyösopimus Kakskertaseuran ja partiolippukunta Kakskerran Kaksoispisteen kanssa tulee purkautumaan. Tulevaisuus aikanaan näyttää, löytyykö tarvetta ja pohjaa uudelle vastaavalle sopimukselle.

Ja kun Kakskertatalo ei enää ole käytettävissä, piti toiminnalle löytää uusi toimintakeskus, kokousten ja tapahtumien pitopaikka. Sellaiseksi päätettiin hyväksyä toistaiseksi Kakskerran Seuraintalo, jossa toimintaa on pyöritetty jo koko viime syksyn ajan. Nyt sovittiin keväästä, syksyn osalta palataan vielä asiaan.

Satava-Kakskerta osayleiskaavan tultua hyväksytyksi tulee tarkasteltavaksi myös sen määräykset maisemaa muuttavista rakentamistöistä. Tämä johtaa maisematyölupien hakemiseen tietyillä alueilla ja koskee etenkin ranta-alueilla myös puiden kaatoa. Ihan pieniin kaatoihin sitä ei kuitenkaan tarvittane. Asian valmistelu ja ohjeistus jäi vielä odottamaan kaupungin tarkempaa kannanottoa.