Kaatuneitten muistopäivä, 19.5.2024

Kaatuneitten muistopäivän messun veti seurakuntapastori Ilona Hägglund, paikalla runsaat 30 saarelaista. Asianmukaisten puheen, virsien ja ehtoollisen jälkeen siirryttiin sankarihaudoille. Perinteen mukaan aloitettiin partiolaisten kukkaseppeleillä jokaiselle 17 sankarihaudalle, sen jälkeen laskettiin seurakunnan ja Kakskertaseuran kukkavihot muistomerkille.

Partiolaisten pienet kukkaseppeleet lasketaan kullekin sankarihaudalle Tiina Aaltosen johdolla

Seurankunnan muistoseppeleen laskivat Seppo Muurinen ja Ilona Hägglund

Kakskertaseuran kukkavihon laskivat seuran puheenjohtaja Raimo Västinsalo ja sihteeri Jarkko Koskinen

Lämminhenkisen tapahtuman päätteeksi laulettiin Isämaan lauluista tuttu ’Sun kätes Herra voimakkaan’. Tämän jälkeen siirryttiin kirkkokahveille, jotka Kakskertaseura tarjosi tällä kertaa kappelirakennuksen edessä, varjossa helteeltä.

Kahvipöytä odottaa tulijoita, tarjoilun hoitivat Piia Kramsu, Marja Nieminen ja Pirjo (Santra) Koskinen