Hallituksen kuulumisia, 6.8.2024

Syyskauden ensimmäinen kokous pidettiin Seppo Muurisen rantasaunalla Kakskerranjärven rannalla. Alkurutiinien jälkeen todettiin seuran taloudellinen tila, mikä on edelleen hyvä. Jäsenmaksuja on tosin vielä turhan paljon maksamatta. Maksumuistutukset ovat matkalla.

Kakskertataloa koskeva loppuselvitys on tehty, viimeiset vastuut on jaettu ja yhteinen talon hallintaa koskeva yhteistyösopimus partiolippukunta Kakskerran Kaksoispisteen kanssa voitiin todeta tulleen puretuksi. Samalla päättyi myös talotoimikunnan työ ja olemassaolo.

Kakskertapäivien tapahtumat käytiin vielä kertaalleen läpi. Opiksi otettavaa löytyi, sillä onhan vetovastuu ensi vuonna Kakskertaseuralla. Kun seura täyttää myös juhlavat 70 vuotta, pantiin juhlavuoden suunnittelu alulle. Jotain uutta ja tavanomaisesta poikkeavaa yritetään kehitellä.

Postin siirtyminen pois Moikoisten R-kioskilta puhutti hallitusta. Palveluja saarilla tarvitaan ja Hirvensalon K-Supermarketin viereiseen halliin on jo sijoitettu pakettien nouto- ja lähetysautomaatit. Muut palvelut puuttuvat edelleen.

Tulevia tapahtumia ovat Myllyjuhla omistamallamme Nikkilän myllyllä ja elotulet Satavan sillalla 31.8.. Myllyn ympäristön siivoustalkoot pidetään samalla viikolla ennen juhlaa, mutta sen ajankohta pitää sovittaa sopivaan säätilaan, sateella siellä ei voi siivota. Kotisivuilla kerrotaan tilanteesta.

TPK:n neuvottelema surkea kaksivuotinen sähkösopimus Turku Energian kanssa päättyy lokakuun lopulla ja uusi kilpailu jatkoa varten on järjestetty. Sopimuskin on jo valmis, mutta sen julkistaminen tapahtuu vasta ensi viikolla.

Kokouksen yhteydessä nautittiin Tarja Muurisen loihtima erinomainen kahvitus ja kokouksen jälkeen oli mahdollisuus saunomiseen.